با کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، پرچم نمادین اتحاد دو کره در بسیاری از مناطق کره جنوبی به اهتزار درآمد.

اهتزارپرچم اتحاد دو کره در بسیاری از مناطق کره جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پرچم اتحاد دو کره از سوی گروه‌های مدنی و مسئولان محلی در بسیاری از مناطق کره جنوبی نصب شد تا از این طریق خواست آنها برای موفقیت نشست روز جمعه سران دو کشور انعکاس یابد.

کمیته طرف کره جنوبی به منظور اجرای بیانیه مشترک 15 ژوئن، روز چهارشنبه اقدام به نصب این پرچم‌ها در امتداد جاده در شهر مرزی پاجو در شمال سئول کردند. روی این پرچم شبه جزیره کره به رنگ آبی با یک پس زمینه سفید طراحی شده است و این پرچم نمادی از آرزو برای مصالحه و متحد شدن دو کره می‌باشد. پرچم اتحاد در امتداد جاده و در فاصله 3 کیلومتری از پل «تونجیل» تا دهکده «پانمونجوم» محل برگزاری دیدار رهبران دو کشور نصب شده است.

این کمیته به دنبال نشست تاریخی 15 ژوئن سال 2000 میان کره شمالی و جنوبی تشکیل شد و دستاورد آن انتشار بیانیه‌ای مشترک بر سر دستیابی به صلح، اتحاد ملی و همکاری اقتصادی در آن زمان بود.

لی سون کیونگ، رئیس این کمیته اعلام کرد: امیدوارم شاهد تصمیم روشن و قطعی سران دو کشور و ایجاد یک نقطه عطف تاریخی باشیم.

او ابراز امیدواری کرد نشست سران دو کره منجر به شکل‌گیری مبادلات بین دو کره شود و در نهایت اتحاد دو کره را در پی داشته باشد.

نصب پرچم اتحاد دو کره در آستانه دیدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در بخش جنوبی دهکده مرزی پانمونجوم صورت گرفت. این نشست پیش از برگزاری دیدار احتمالی میان سران کره شمالی و آمریکا برای نخستین بار در ماه می یا اوایل ژوئن برگزار خواهد شد.

روز دوشنبه نیز دفتر آموزش در شهر چانگ‌وون در ایالت جئونسانگنام پرچم اتحاد دو کره را در کنار پرچم ملی این کشور در سر در ورودی این دفتر نصب کردند. پرچم‌های مشابهی در سازمان‌های وابسته به این دفتر در 18 منطقه از این ایالت نصب شد.

مقامات محلی ابراز امیدواری کردن نشست موفقیت‌آمیز سران دو کشور می‌تواند به ورزشکاران کره شمالی مکان شرکت در رقابت‌های جهانی شنا در این شهر در سال آینده را فراهم آورد.

انتهای پیام/

نصب پرچم‌های اتحاد دو کره در کره جنوبی

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار