مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ کشور گفت: امسال گندم تولیدی کشاورزان خراسان شمالی به صورت تضمینی و با عاملیت بانک کشاورزی خریداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ وحید رضا فریدونی مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه امسال نیز گندم تولیدی کشاورزان به صورت تضمینی و با عاملیت بانک کشاورزی خریداری می‌شود، گفت: از کشاورزان درخواست می‌شود نسبت به گشایش حساب در بانک کشاورزی اقدام کنند و در صورت راکد بودن حساب، آن را از رکود خارج کنند.
وی با اشاره به اینکه گندم از کشاورزانی خریداری می‌شود که اطلاعاتی از جمله سطح کشت، میزان برداشت و سایر اطلاعات مورد نیاز را در سامانه جامع پهنه بندی ثبت کنند، اظهار کرد: این محصول راهبردی، امسال با احتساب ۲ درصد افت غیر مفید با قیمت تضمینی کیلویی هزار و ۳۰۰ تومان از کشاورزان خریداری خواهد شد.
وحید رضا فریدونی گفت: به ازای ۲ تا ۴ درصد سن زدگی ۲۵ تومان از قیمت هر کیلو گندم کم خواهد شد.
وی افزود: بر اساس تدابیر اتخاذ شده، اعتبار لازم برای پرداخت وجوه گندم به کشاورزان تامین شده و تلاش بر این است که این وجوه در کوتاه‌ترین زمان پرداخت شود.
فریدونی اظهار کرد: ظرفیت ذخیره سازی سیلو‌های گندم در استان، ۳۲۵ هزار تن است که بخش بسیار زیادی از این ظرفیت، مطابق استاندارد‌ها ساخته شده است.
مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ کشور افزود: امسال ۳۰ مرکز خرید گندم در خراسان شمالی و همچنین انبار‌های موقت تعاون روستایی برای خریداری محموله‌های کوچک گندم آماده شد.
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: براساس پیش بینی‌های انجام شده، امسال ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تن گندم در استان خریداری می‌شود.
گفتنی است: برداشت گندم از کشتزار‌های خراسان شمالی در اواسط خردادماه آغاز می‌شود و سال گذشته ۱۳۹ هزار تن گندم در قالب ۲۶ هزار محموله و به ارزش حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از کشاورزان استان خریداری شد.
انتهای پیام/آ


آماده سازی ۳۰ مرکز خرید گندم در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.