نماینده همدان و فامنین گفت: اخذ مالیات‌های غیر عادلانه باعث رکود، پس رفت و حتی تعطیلی واحد های تولیدی و صنفی شده است.

اخذ مالیات‌های غیر عادلانه باعث تعطیلی واحد‌های تولیدی شده استبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در جمع روسای اتحادیه اصناف اظهار کرد: تمام واحد‌های صنفی معتقد به پرداخت مالیات بر درآمد‌های واقعی خود هستند، اما متاسفانه می‌بینیم که مالیات بر درآمد گاهی از مسیر اصلی خود خارج شده و غیرعادلانه به شیوه کاملا انحرافی دریافت می‌شود که باعث رکود، پس رفت و حتی تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنفی شده است.

امیر خجسته بیان کرد: در چند سال اخیر در مجلس با مسئولان سازمان مالیاتی کشور در خصوص چگونگی دریافت مالیات، مالیات برارزش افزوده و ایرادات موجود دراخذ مالیات‌های غیر منطقی بحث‌های بسیاری داشته و ممانعت‌هایی کرده بودیم و در حال حاظر نیز در هر موردی که دارای ایراد باشد، وارد شده و مشکلات را پیگیری میکنیم تا در این کسادی بازار تمام بار مالیات بر دوش کسبه، بازاریان و تولیدکنندگان نباشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازاریان و واحد‌های صنفی و تولیدی تحت فشار مالیات قرار گرفته اند بیان کرد: اصناف و بازاریان همیشه یار و یاور سازمان مالیاتی بوده و هستند، اما این بدان معنا نیست که فرهنگ اخذ مالیات در غالب زور عنوان شود، چون به هر صورت عواقب چنین برخوردی را کشور و مردم پاسخ خواهند داد.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در ادامه افزود: امسال در بودجه ۹۷ در بخش درآمدهای مالیاتی افزایشی انجام نگرفته است و ما نمایندگان با توجه به شرایط کشورهر عوارضی که پیشنهاد شد را به تصویب نرساندیم و با این اتفاق دولت باید افزایش‌ها را با کشف فرارهای مالیاتی و ارائه هر چه سریعتر لایحه مالیات بر ارزش افزوده تامین کند.

امیر خجسته با اشاره به سیاست‌های غلط بانک مرکزی و مسولان اقتصادی کشور نیز گفت: افزایش نرخ ارز هم باعث افزایش تورم شده و اثرات گسترده‌ای در صادرات و واردات کشور و معیشت اصناف گذاشته است.

نماینده مردم همدان بیان کرد: سرمایه گذاران خارجی با نرخ ارز توان اقتصادی، امنیت و ثبات اقتصادی را در کشور‌های ارزیابی می‌کنند به صورتی که کشوری که نرخ ارز بالا و نوسان مشهودی داشته باشد از درجه اعتماد آن برای سرمایه گذاری کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار