نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان گفت: تولیدکنندگان کشورمان بیش از پیش به تولید محصول استاندارد و با کیفیت توجه داشته باشند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان استاندارد استان اصفهان با اشاره به منویات رهبر انقلاب در خصوص تولید کالای ایرانی با کیفیت اظهار کرد: تولیدکنندگان باید دلسوزانه کار کنند و تولید با کیفیت و به صورت استاندارد برای عرضه در بازارهای داخلی داشته باشند تا مردم نیز ایرانی بخرند.

وی با بیان اینکه مسأله استاندارد در کشور ما تعریف نشده است، افزود: آیا استاندارد نسبی است یا اینکه یک حد اعلی و بالا دارد که باید به آن رسید؟ باید تعریف استاندار مشخص باشد؛ اگر محصولی استاندارد است باید یک محصول کامل و باکیفیت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان با تاکید بر این نکته که پیامبر اکرم(ص) فرمودند مؤمن کار را متقن و محکم و کامل انجام می دهد ،گفت:  همه ما به عنوان یک مسلمان و مؤمن باید کارهایمان را به صورت کامل و دقیق انجام دهیم و تولیدات ما نیز باید با کیفیت کامل باشد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: گاهی اوقات اجناسی خریداری می‌شود که مشخص است کیفیت و استاندارد ندارد و تولیدکننده برای تولید این محصول دلسوزی نکرده و دقتی نداشته است.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان کشورمان به خوبی توانایی دارند که اجناس با کیفیت بالا تولید کنند فقط کمی نیاز داریم که مهندسان با ذوق و فکر عمل کنند و بیش از پیش به تولید محصول استاندارد و با کیفیت توجه داشته باشند.

در ابتدای این دیدار ، مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان این که وظیفه ما حمایت از کالای با کیفیت ایرانی است، ابراز داشت: در حال حاضر محصولاتی تولید یا صادر می‌شود که کیفیت لازم را ندارد و مردم ناراضی هستند.

غلامحسین شفیعی با بیان این که استاندارد یعنی حداقل کیفیت قابل قبول برای یک محصول،  یادآور شد: 28 هزار نوع استاندارد در زمینه‌های مختلف وجود دارد که تنها هزار استاندارد اجباری است؛ البته در سال جدید کیفیت استانداردها ارتقاء می‌یابد.

وی متذکر شد: در استان اصفهان 3 هزار واحد تحت پوشش استاندارد اجباری است و 400 واحد به صورت تشویقی علامت استاندارد را دریافت کرده‌اند که استانداردهای اجباری برای آنان در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/م

 

دیدار مدیرکل استاندارد استان اصفهان با امام جمعه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار