همایش کاهش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با شعار اجتماعی شدن سلامت، نشاط اجتماعی و کاهش تمایل به خودکشی با حضور مردم و مسئولان شهرستان لنده برگزارشد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛به مناسبت هفته سلامت، همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با شعار برگزاری همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در لندهاجتماعی شدن سلامت، نشاط اجتماعی و کاهش تمایل به خودکشی با حضور ادارات و اقشار مختلف مردم در سالن خدیجه کبری شهرلنده برگزارشد.
امرالله خانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده، با ارائه آماری از آخرین وضعیت آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان لنده گفت: به دلیل اهمیت بحث موارد مختلف خودکشی سال 96بیش از 342نفر را به روانشناس معرفی کرده و بیش از شش هزار نفر نیز در همین سال توسط مراقبان، رابطان و کارشناسان بهداشتی هدایت و مشاوره رایگان شدند.
وی افزود: اجتماع و برخوردهای اجتماعی در جامعه نیز نقش مهمی در کاهش و پیشگیری از خودکشی دارد.
وی تاکیدکرد: امید به آینده و خوش بین بودن به زندگی نیز می تواند نقش مهی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش میزان خودکشی داشته باشد.
همچنین حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل امام جمعه شهرستان لنده دین اسلام راسرشار از زیبایی ها و تعالیم روح بحش قرآنی دانست و گفت : در احادیث و قرآن در خصوص مذمت قتل نفس و یا خودکشی توصیه های بسیاری شده است.
وی افزود: همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری دارند و باید در این خصوص احساس تکلیف کنند.
امام جمعه شهرستان لنده گفت : استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی به خصوص اساتید حوزه روانشناسی در همایش های مختلف می تواند نقش موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به خصوص خودکشی داشته باشد.
 انتهای پیام/غ

ارائه مشاوره پیشگیری از خودکشی در لنده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.