مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد توافق هسته‌ای ایران مؤثر است و باید حفظ شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه اسکای نیوز در خبری به نقل از فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد توافق هسته‌ای ایران مؤثر است و باید حفظ شود.

وی همچنین گفت: می‌خواهیم با حفظ برجام درباره موضوعات فراتر از آن حرف بزنیم.

موگرینی این سخنان را در  کنفرانسی مطبوعاتی بعد از نشست بروکسل اعلام کرد.

وی در ادامه گفت: علی‌رغم پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، که برای آغاز مذاکرات جدید با تهران اعلام آمادگی کرده است، برجام «باید حفظ شود».

موگرینی افزود: «باید ببینیم در آینده چه رخ خواهد داد. اما توافقی وجود دارد که اجرا شده است، موثر است و باید حفظ شود.»

بنابر گزارش‌ها، کشور‌های کمک کننده در نشست بروکسل، وعده دادند چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای کمک به سوری‌ها در سال ۲۰۱۸ اختصاص بدهند.

از سوی دیگر استفان دی میستورا در نشست مطبوعاتی پس از پایان نشست بروکسل اعلام کرد: آنچه کمک کنندگان برای حمایت از سوریه جمع آوری کرده اند، به معنای حل اختلافات در شورای امنیت در خصوص درگیری های سوریه نیست.

وی همچنین گفت: تنش ها در سوریه بدون مشکل و طبق روند مذاکرات آستانه کاهش یافته بود؛ اما به تازگی شاهد تنش هایی هستیم.

دی میستورا همچنین تصریح کرد: نشست سوچی مفید بود و پیشنهادهای جدیدی را به بار آورد؛ اما طبق روند مذاکرات ژنو مورد پیگیری قرار نگرفت.

او همچنین از تماسهای دیپلماتیک در سطوح عالی میان کشورهای بلندپایه در خصوص موضوع سوریه خبر داد. دی میستورا مدعی شد به مصلحت دولت سوریه است که به میز مذاکرات بازگردد.

موگرینی نیز در این نشست خبری درباره سوریه گفت: روسیه، ترکیه و ایران باید کاهش تنش ها در سوریه را تضمین کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد حل بحران سوریه از طریق گفتگوهای دیپلماتیک به منظور دستیابی به راه حلب سیاسی و نه نظامی باید انجام شود. راهکارهای نظامی و تنش های میدانی، خدمتی به حفظ مؤسسات دولتی در سوریه نمی کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار