اولین کارگروه سازگاری با کم آبی با محوریت مدیریت مصرف آب در شهرستان ریگان برگزار شد.

کارگروه سازگاری با کم آبی در ریگانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، معاون شرکت آب وفاضلاب روستایی استان کرمان گفت: اولین کارگروه سازگاری با کم آبی با محوریت مدیریت مصرف آب در استان به میزبانی شهرستان ریگان برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه دهیاران اعضای شورای اسلامی روستا‌ها وائمه جماعت حضور داشتند که بر فرهنگ سازی مصرف آب تاکید شد.
وی بیان داشت:دو برابر الگوی مصرف آب در شهرستان‌ها آب تولید می‌شود این در حالی است که در ۵۰ درصد روستا‌های واقع شده دراین شهرستان‌ها با کمبود آب مواجه هستیم که این امر الگوی نامناسب مصرف آب را در پی دارد.

معاون شرکت آب وفاضلاب روستایی استان با اشاره به اینکه آب مصرفی در روستا‌ها صرف آبیاری نخیلات می‌شود اظهار کرد :عدم کنتور گذاری و وجود انشعابات غیر مجاز باعث شده است که در روستا‌ها با کمبود آب شرب سالم مواجه شویم.

عباس زاده بیان داشت: امسال با توجه به کاهش نزولات جوی سال سختی را در پیش داریم که الگوی اصلاح اب اشامیدنی با تشکیل کارگرو‌ها در شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.
وی افزود :برای اولین بار در استان با توجه به کاهش ۸۰ درصدی نزولات جویی در ریگان این کارگروه در شهرستان ریگان برگزار شد.
معاون شرکت اب وفاضلاب روستایی استان تاکید کرد: در شهرستان‌های شرقی استان سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان در زمینه آبرسانی به روستا‌های این شهرستان‌ها هزینه شده است.
عباس زاده گفت: در ریگان سال گذشته با راه اندازی سه مجتمع آبرسانی ۱۲ روستای این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهر‌مند شدند.
وی بیان داشت: در این شهرستان بیش از هزاران اصله درخت خرما با آب شرب آبیاری می‌شود که این امر مشکلاتی را به وجود آورده است.

انتهای پیام/ح

کارگروه سازگاری با کم آبی دراستان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار