رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: دوره معاینه فنی خودروهای تازه تولید سواری شخصی و دولتی به ۴ سال و خودروهای عمومی خدمات رسان به یک سال کاهش یافته است.

دوره معاینه فنی خودروهای تازه تولید سواری کاهش یافت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ محسن ناصری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام بیان کرد: برابر با دستور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا دوره معاینه فنی خودروها اعم از شخصی و عمومی تقلیل یافته است.

ناصری گفت: کاهش دوره معاینه فنی به دنبال لزوم توجه ویژه به مباحث آلودگی های زیست محیطی ناشی از خودروهای فرسوده و پس از کارشناسی های فنی و تخصصی از طریق مبادی مرتبط پیشنهاد و مصوب شده است.

وی افزود: اعمال دوره‌های جدید برای انواع وسایل نقلیه از ابتدای سال ۹۷ اجرایی شده و  خودروهای عمومی خدمات رسان مدل ۱۳۹۵ و قبل از آن، خودروهای شخصی و دولتی تولید داخل مدل ۹۲ و قبل از آن و خودروهای شخصی وارداتی مدل ۲۰۱۳ و قبل از آن مشمول این طرح هستند.

  رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام ادامه داد: رانندگان این وسایل نقلیه ملزم به انجام معاینه فنی خودروهای خود از طریق مراکز قانونی و رسمی معاینه فنی خودروها بوده و در صورت ارائه نکردن معاینه فنی معتبر، برابر قانون جرایمی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/با

کاهش دوره معاینه فنی خودروها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.