نماینده ورامین گفت: بدون رفع دغدغه مشکلات قشر فرهنگیان نمی‌توان به پیشرفت و توسعه در کشور دست یافت.

بدون رفع دغدغه فرهنگیان نمی‌توان به  پیشرفت دست یافتبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مرم ورامین، پیشوا و قرچک در جلسه علنی(چهارشنبه 5 اردیبهشت) مجلس و در نطق میان دستور، اظهار کرد:‌ همه می‌دانیم جامعه و ملتی که به آموزش و پرورش نپردازد شایسته آینده با افتخار نیست و بدون رفع دغدغه مشکلات معلمان نمی‌توان به پیشرفت و توسعه دست یافت.

وی با طرح این سوال که چرا به مشکلات آموزش و پرورش و معلمان پرداخته نمی‌شود، افزود: آیا نمایندگان و دولتمردان نمی‌بینند که منزلت معلمان خدشه‌دار و آنها بی‌انگیزه‌ شده‌اند؟ آیا نمی‌دانیم حقوق معلمان آن قدر پایین است که کفاف هزینه زندگی را نمی‌دهد؟

نقوی‌حسینی تصریح کرد: حقوق اغلب معلمان کفاف هزینه‌های بهداشتی،‌ درمانی، آموزشی و زندگی را نمی‌دهد.

نماینده مرم ورامین خطاب به کسانی که مزایای زندگی غربی را به رخ مردم داخل کشور می‌کشند، گفت: چرا شما مثل همان جوامع به رفع دغدغه معلمان نمی‌پردازید؛ چطور می‌شود معلمان دغدغه تعلیم و تربیت داشته باشند وقتی که دغدغه معیشت دارند؟

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که خطاب به دولت بر رفع دغدغه معلمان تأکید فرمودند، ادامه داد: چرا معلم باید از جیب خود پول دهد در حالی که برخی از مدیران حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند؟ چرا حقوق برخی از معلمان پرداخت نمی‌شود در حالی که پاداش برخی از مسئولان به میزان حقوق همان معلم‌هاست؟

نقوی‌حسینی با طرح این سوال که پرداخت حقوق کدام دستگاه از طریق رسانه ملی اعلام می‌شود، افزود: وقتی قرار است حقوق عقب مانده معلم‌ها پرداخت شود، بارها موضوع از طریق رسانه ها پخش می‌شود، اما در نهایت آن هم پرداخت نمی‌شود.

نماینده مرم ورامین بیان کرد:‌ چگونه وقتی در برخی از دستگاه‌ها حقوق‌های چند 10میلیونی و پاداش‌های چند 100 میلیونی پرداخت می‌شود حتی دستگاه‌های نظارتی هم نمی‌توانند آنها را پیدا کنند اما در مورد مطالبات فرهنگیان هم سخنگوی دولت و هم وزیر صحبت می‌کند.

وی با همچنین طرح این سوال که چرا با جایگاه معلم بازی می‌شود، ادامه داد: اگر قرار است حقوق‌ها پرداخت شود، خُب پرداخت شود چرا مصاحبه با رسانه‌ها صورت می‌گیرد؛ چرا میلیارد‌ها تومان صندوق ذخیره فرهنگیان به غارتگران داده می‌شود اما معلمی که این پول صندوق برای اوست برای دریافت وام گرفتار بانک‌ها می‌شود.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: ‌چرا پوسیدگی نظام آموزشی را نمی‌بینیم و به جای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حال خاموش سند 2030 هستیم و وزارت آموزش و پرورش به چه حقی این مسیر را طی می‌کند؟

نماینده مرم ورامین با طرح این مسئله که چرا در وزارت آموزش و پرورش قبیله گرایی و جریان گرایی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این موارد خیانت به آموزش و پرورش است؛ نمایندگان و دولتمردان باید دست به دست هم دهند و به موضوع آموزش و پرورش بپردازیم که اگر این کار را نکنیم شایسته آینده درخشان نخواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود به شرفت جناب نقوی حسینی که درد دل هزاران معلم رو باز گو نمودی .
امیدواریم گوش شنوایی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
برای پیشرفت کشور ابتدا باید مشکل فرهنگیان حل شود
آخرین اخبار