مدیر اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه گفت: طبیعت زیبای استان کرمانشاه این روزها نیازمند حمایت است.

یش از 90درصد نابودی جنگل ها عوامل انسانی داردمدیر اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه   در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  گفت:  این روزها علی رغم بارش خوب نزولات آسمانی باز هم شاهد بروز ریز گرد در برخی نقاط استان هستیم ریزگردی که جنگلها ومراتع تاثیر بسزایی در کاهش آن دارند.

وی گفت: جنگل ها ومراتعی که هر هکتار آن در سال 4تن گرد وغبار راگرفته در خود رسوب داده و60درصد اکسیژن مصرفی انسانها را آزاد می کند،جنگلهایی که نقش ریه را در سیستم تنفسی برای ما ایفا می کنند.

شیخ ویسی گفت: گفت متاسفانه با وجود این همه ارزش که خداوند با خلقت درخت به ما انسانها ارزانی داشته باز هم در گزارشهای تخصصی می خوانیم که سالیانه 20میلیون هکتار از جنگلها در سطح جهان نابود می شوند که بیش از 90درصد آن عامل انسانی دارد.

وی گفت: یک بیمار آسمی ویا ریوی با چند ثانیه استفاده از اسپری حاوی اکسیژن از مرگ حتمی نجات پیدا می کند میدانیم مصرف هر1/5لیتر بنزین800گرم اکسید کربن، 30گرم ازت و90گرم هیدرو کربن ودیگر آلا یندهای مضر را واردهوا می کند سربی را تولید می کند که 10تا20در صد نور خورشید را جذب کرده وزمینه تقییر در اقلیم را فراهم می کند.

 

انتهای  پیام/ز

 هر هکتار جنگل  در سال 4تن گرد وغبار را جذب می کند

برچسب ها: محیط زیست ، بحران اب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.