حمایت از کالای ایرانی زمینه شکوفایی اقتصادی کشور و به تبع آن زمینه اشتغال جوانان این مرز و بوم را فراهم می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ شعار حمایت از کالای ایرانی که در دل آن حمایت از نیروی کار ایرانی قرار دارد، موضوعی صرفا اقتصادی نیست بلکه حمایت از کالای ایرانی حمایت از غیرت،غرور و هویت ایران است و به ثمره رسیدن آن نیازمند یک عزم و عرق ملی است .
اگر بخواهیم کشور روی پای خود بایستد ضروری است تا وضع اشتغال و بیکاری در کشور حل شود وبر آورده شدن این امر مستلزم به نتیجه رسیدن شعار سال یعنی "حمایت از کالای ایرانی" است.

حمایت از کالای ایرانی حمایت ازغرورو غیرت ایرانیست /بازگشت 30 طرح صنعتی به چرخه تولید استان زنجان

برای به کار افتادن چرخ اقتصاد و راه افتادن کارخانه‌ها تک تک ما باید خود را موظف بدانیم که کالای ایرانی بخریم و این زمانی میسر می شود وقتی از کالای ایرانی صحبت می کنیم پای کالایی با کیفیت بالا، بادوام، دارای خدمات پس از فروش، برخوردار از استانداردهای ملی و قابل رقابت در عرصه بین المللی در میان باشد.
دولت و متولیان امر نیز در این راستا وظیفه سنگین بر دوش دارند دولت می تواند با شناسایی و اهمیت دادن به تولیدکنندگان داخلی (نه آنهایی که کار مونتاژ می‌کنند) و حمایت از کارخانه‌های داخلی ، سرمایه گذاران ،شرکت های دانش بنیان ؛ کار آفریننان و پرورش نیروهای ماهرکارگری زمینه تحقق شعار سال را فراهم آورد.

حمایت از کالای ایرانی حمایت ازغرورو غیرت ایرانیست /بازگشت 30 طرح صنعتی به چرخه تولید استان زنجان

به جرات می توان گفت نهادینه شدن فرهنگ خرید کالای ایرانی و مصرف تولید داخلی موجب حفظ اشتغال موجود و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها،‌ و بیکاری  جوانان کشور شده و زمینه تقویت و تولید ملی و رونق بازار کار را فراهم می‌کند.

حمایت از کالای ایرانی حمایت از دسترنج کارگران این مرز و بوم است

اسداله درویش ‌امیری استاندار زنجان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ با اشاره به نامگذاری سال با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری، گفت: حمایت از تولیدات ملی و کالای ایرانی، وابستگی کشور به محصولات خارجی را کاهش داده و موجب توسعه اقتصادی می‌شود.
وی ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی حمایت از تولید و نیروی کار داخلی و حمایت از دسترنج کارگران این مرز و بوم است.
وی همچنین حمایت از کالای ایرانی را موجب رونق اشتغال و سرمایه گذاری در کشور دانست و گفت: حمایت از کالای ایرانی، موجب رونق و توسعه اقتصاد کشور شده، نیاز به کالای خارجی را برطرف نموده و شاخص های مختلف اقتصادی کشور را تقویت می کند.

حمایت از کالای ایرانی حمایت ازغرور و غیرت ایرانیست /بازگشت 30 طرح صنعتی به چرخه تولید استان زنجان
مدیرعالی اجرایی استان افزایش کیفیت تولیدات را نیازمند ایجاد فضای رقابتی در حوزه اقتصادی کشورعنوان کرد و گفت: تا زمانی که این مهم محقق نشود،نمی توان انتظار ایجاد زمینه لازم برای تحقق شعار سال را دا‌شت.
درویش امیری خاطر نشان کرد: کالای ایرانی به عنوان شناسنامه، اعتبار و آبروی کشور در داخل و خارج قلمداد می شود، لذا انتظار می رود تولید کنندگان به گونه ای به بالا بردن کیفیت محصولات و کالاهای خود بپردازند که هموطنان و همچنین بازارهای جهانی با انگیزه مضاعف به استفاده از کالاهای ایرانی، ترغیب شوند.
استاندار زنجان ادامه داد: تولید کنندگان کشور به 2 گروه تقسیم می شوند، گروهی تحت مدیریت کامل بخش خصوصی بوده و گروه دیگر تولید کنندگان، تحت حمایت و وابسته به دولت و برخی از سازمان ها و دستگاه های دولتی می باشند که از این دستگاه ها انتظار می رود در بالا بردن کیفیت محصولات ایرانی، بیش از تولید کنندگان گروه اول پیشقدم باشند؛ چرا که بالا رفتن کیفیت محصولات و کالاهای این بخش با استانداردهای بین المللی، موجب تشویق بخش خصوصی جهت رسیدن به کیفیت مطلوب می شود.
استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی و همراهی با تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه ارتقاء کیفیت تولید کالای ایرانی، گفت: توجه به سرمایه گذاری خارجی و افزایش حجم صادرات استان ‌باید مورد تاکید قرار گیرد .

حمایت از کالای ایرانی حمایت ازغرورو غیرت ایرانیست /بازگشت 30 طرح صنعتی به چرخه تولید استان زنجان
استاندار زنجان با بیان اینکه هدفگذاری صادرات 500 میلیون دلاری برای سال جاری باید توسط مدیران استان پیگیری و محقق شود گفت: در برخی بخش ها، سهم صادرات استان اندک بوده و نیازمند تقویت است؛ چرا که با افزایش و گسترش صادرات، زمینه حمایت از کالای ایرانی فراهم می ‌شود.
درویش ‌امیری اظهار کرد: کالای تولید داخل باید با بِرند ایرانی و به عنوان شناسنامه ایرانی در تمام نقاط دنیا گسترده شود تا با حضور در بازارهای خارجی، ارزآوری لازم برای کشور میسر گردد.
وی به برخی مزیت های صادراتی استان و ضرورت کاهش مشکلات و موانع آن برای حضور در بازارهای جهانی اشاره کرد و افزود: باید در سالجاری در خصوص توسعه صنایع بسته بندی، تمرکز زیادی صورت گیرد؛ چرا که در این حوزه، ضعف های زیادی وجود دارد که باید برطرف شود.
درویش امیری با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نخستین فرصت نسبت به برگزاری همایش تولید کنندگان استان و همچنین تولید کنندگان و بازرگانان اقدام کند، اظهار کرد: موضوع  افزایش کیفیت تولید کالاهای داخلی  و حمایت از تولید داخل باید به صورت مستمر مورد تاکید قرار گیرد.
مقام عالی اجرایی استان، گفت: باید در سالجاری تلاش شود تا هیچ واحد تولیدی، تعطیل نشود؛ به گونه ای که باید همچون سال گذشته، موفقیت استان در احیای واحدهای تعطیل، تکرار شود.
استاندار زنجان تاکید کرد: همچنین باید با حضور سرمایه گذاران جدید، وضعیت و مشکلات واحدهای دارای مشکل، کاهش یافته تا این واحدها دوباره به چرخه تولید بازگردند.

بازگشت 30 طرح صنعتی به چرخه تولید استان زنجان

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زنجان؛ با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: بعد از چندین سال شعار اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، به نظر می‌رسد امسال وارد مصادیق اقتصاد مقاومتی شده‌ایم.

حمایت از کالای ایرانی حمایت ازغرورو غیرت ایرانیست /بازگشت 30 طرح صنعتی به چرخه تولید استان زنجان
وی با یادآوری اینکه بحث حمایت از کالای ایرانی چهار بعد اصلی دارد، ادامه داد: بعد اول بحث حمایت از کالای ایران به حمایتی که باید مسئولان و دست‌اندرکاران این بخش انجام دهند، برمی‌گردد و این امر با تصویب مقررات مربوطه و ایجاد ثبات در تصمیمات اقتصادی صورت می‌گیرد و در کل مواردی را شامل می‌شود که به نحوی از کالای ایرانی حمایت خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه بخش دوم بحث حمایت از کالای ایرانی مربوط به تولیدکنندگان کالای ایرانی است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای حمایت از کالای ایرانی، تولید با کیفیت عالی است؛ چرا که تولید بی‌کیفیت قطعا بیشترین و بزرگ‌ترین ضربه را به حیثیت و اعتبار کالای ایرانی خواهد زد، لذا تولیدکنندگان نیز در این مقوله نقش به‌سزایی خواهند داشت.

حمایت از کالای ایرانی حمایت ازغرورو غیرت ایرانیست /بازگشت 30 طرح صنعتی به چرخه تولید استان زنجان

فغفوری ادامه داد: بخش سوم در این زمینه به توزیع‌کننده‌ها یا همان حوزه تجارت کالاهای ایرانی برمی‌گردد که نیاز به بازارسازی و بازاریابی دارد تا تولیدی را انجام دهند که بازار می‌خواهد و به نحوی در این راستا باید برای تولیداتمان بازار پیدا نکنیم، بلکه برای بازارمان تولید کنیم و با هدف بازار دست به تولید بزنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: بخش چهارم مبحث حمایت از کالای ایران نیز به مصرف‌کننده‌ها برمی‌گردد که اجازه دهند به نحوی در برخی موارد و با حداقل‌ استانداردها فرصت برای تولیدکننده‌ها ایجاد شود تا کالای باکیفیت تولید کنند.
 فغفوری همچنین با اشاره به راه اندازی مجدد 30 طرح صنعتی در طی سال 96 افزود: با توجه به به ابلاغ سیاست های حماتی دولت و پیگیری مسئولین استانی ، موانع تعطیلی ابلاغ بر 30 واحد صنعتی در استان شناسائی و با رفع آن ، زمینه راه اندازی مجدد آنان فراهم گردید.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان با بیان اینکه در سال 1396 هیچ واحد صنعتی تعطیل نگردیده است افزود:شرکت های گلریس ، نیکو تامین ، ماد بافت ، کریستال ایران ، چینی هیس ، شرکت هیدروفیل زنجان از جمله شرکتهای تعطیلی بود که به چرخه تولید بازگشته اند.

تحقق شعار سال قطعا در کاهش نرخ بیکاری موثر است

امینی سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، افزود:نرخ بیکاری استان که توسط مرکز آمار برای سال 96 محاسبه و اعلام شده است 4/10 دهم درصد بوده است که این نرخ در سطح کشور 1/12 دهم اعلام شده است.

حمایت از کالای ایرانی حمایت ازغرورو غیرت ایرانیست /بازگشت 30 طرح صنعتی به چرخه تولید استان زنجان
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری باید در کنار نرخ مشارکت اقتصادی بررسی شود، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان 41/5 درصد است و این نرخ در کشور 40/3 دهم درصد بوده است.
امینی تصریح کرد: طبیعتا در صورت تحقق شعار سال افرادی که قبلا جویای کار نبودند ولی توان کار کردن دارند به جمعیت بیکاران ما اضافه می شوند و علاقه مند می شود که وارد عرصه تولید شوند و به دنبال کار می گردند و در نتیجه نرخ مشارکت اقتصادی بالا می رود.
وی با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال ضمن اینکه قطعا در کاهش نرخ بیکاری موثر است اما این را نمی توانیم به صورت ایستا ببینیم چون افرادی که قبلا دنبال کار نبودند آنها هم به بازار کار اضافه می شوند و نرخ مشارکت اقتصادی بالا می رود که باید این دو مقوله را در کنار هم قرار بدهیم.
وی افزود :برای حمایت از کالای ایرانی اگر مردم در کیفیت یکسان کالای ایرانی را انتخاب کنند و یا حتی اگر کالای ایرانی کمی گرانتر بود آن را انتخاب کنند این امر مطئنا در بازار ما تاثیر می گذارد و نرخ بیکاری را پایین می آورد .
وی تصریح کرد: امیدواریم با تحقق شعار سال هم نرخ مشارکت بالا برود یعنی افراد بیشتری به بازار کار بیایند وهم نرخ بیکاری پایین بیاید که اگر این دو همزمان اتفاق بیفتد موفقیت بزرگی برای کشور است.

قاچاق کالا باید مهار شود

امیر حمید نیا مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  زنجان افزود: دربحث حمایت از کالای ایرانی موضوع مدیریت واردات کالاهای مشابه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید کالای وارداتی در حد نیاز وارد شود تا به تولید داخل ضربه نزند.
وی با بیان اینکه مدیریت واردات کالاهای مشابه خارجی باید اتفاق بیفتد، گفت: قاچاق کالا یکی از مواردی است که به اقتصاد کشور ضربه می زند که باید به نوعی مهار شود.

حمایت از کالای ایرانی حمایت ازغرورو غیرت ایرانیست /بازگشت 30 طرح صنعتی به چرخه تولید استان زنجان
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان با تاکید بر اینکه موضوع فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی باید نهادینه شود، گفت: این  امر با تبلیغات رسانه ای و درون شهری و حضور در نمایشگاه های مختلف صورت می گیرد.
وی به کیفی سازی کالای داخلی اشاره کرده و افزود: اگر محصولات تولید داخل کیفیت لازم را نداشته باشند مردم پول خود را صرف اجناس بی کیفیت نخواهند کرد.
حمید نیا گفت: اولین کاری که در زمینه حمایت از کالای ایرانی اتفاق می افتد موضوع استقرار صنایع در داخل شهرک ها است که باید شرایط را برای این کار تسهیل کنیم.

گزارشی از زهرا نصیری

انتهای پیام/ن

کالای ایرانی بخریم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.