در چهارمین روز از هفته سلامت، نمایشگاه لبخند و سلامت با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اعضای هیئت رئیسه، جمعی از کارکنان دانشگاه و سفیران سلامت در پارک سپیدار سنندج برپاشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این مراسم با تبریک فرارسیدن هفته سلامت، گفت: سلامتی به نداشتن بیماری در همه ابعاد انسان شامل جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی اطلاق می‌شود، امروزه مشخص شده است که استرس، ریشه اکثر بیماری‌ها بوده و اختلالات روانی مشکلات عدیده‌ای را بدنبال دارد.

دکتر فرزام بیدارپور با بیان اینکه باید به صورت عملی و تئوری مبانی و اصول تاب آوری و مقاوم بودن را به جامعه آموزش داد، افزود: تاب آوری مهارتی است که کمک می‌کند مشکلات را حل کنیم نه اینکه در برابر آن‌ها ناامید شده و تسلیم شویم.

وی گفت: نامگذاری نمایشگاه به نام لبخند و سلامت به خوبی نشان می‌دهد که خنده تا چه اندازه بر روی سلامتی موثر است و خنده برای سیستم قلب و عروق، کاهش هورمون‌های استرس زا و عملکرد صحیح فعالیت‌های بدن بسیار مفید بوده و اثرات مثبت و محکمی را بر سلامت روان و تحکیم روابط فامیلی و اجتماعی بر جای می‌گذارد و نیز احساسات منفی از قبیل: افسردگی و عصبانیت را از بین می‌برد.

معاون بهداشتی دانشگاه بیان کرد: در این نمایشگاه غرفه‌هایی با موضوع سلامتی و نیز غرفه‌هایی جهت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای بازدیدکنندگان مهیا است.

در این مراسم، از برگزیدگان مسابقه عکاسی با موضوع سلامت با اهداء لوح تقدیر، قدردانی شد.

انتهای پیام/م

برگزاری نمایشگاه لبخند و سلامت  در سنندج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.