پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: هیچ جای دنیا نمی بینید تمرینات شش تا هشت تیم لیگ در طول سال بارها به دلیل مشکلات مالی تعطیل شود اگر این مشکل ها حل نشودوضعیت تیم ها بدتر خواهد شد.

رسول کربکندی در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درمورد ارزیابی اش از کیفیت لیگ هفدهم گفت: هر زمان استقلال و پرسپولیس به عنوان قطب های فوتبال ایران شرایط خوبی داشته باشند لیگ زیباتر می شود و تماشاگر بیشتری به ورزشگاه ها می آید. خوب بودن آنها نظم بهتری به لیگ می دهد و سطح کیفی رقابت ها را بالا می برد. فوتبال ما از لحاظ فنی نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و افزایش کیفیت چمن ها سبب شده است تیم ها کمتر سراغ زیر توپ زدن روند.

 

کربکندی:تنها تیفوسی ها از فوتبال ایران لذت می برند/ کی روش با وجود 7  سال حضور در ایران با مربیان کشورمان تعامل ندارد

باید فرهنگ نگاه صرف به نتبجه گیری در فوتبال ایران از بین برود

کربکندی خاطرنشان کرد: تماشاگران ایرانی برخلاف اروپایی ها از نمایش تیم ها لذت خاصی نمی برند. شما می بینید حتی تیم های بازنده هم در اروپا تشویق می شوند و امیدوارم این فرهنگ وارد فوتبال ایران شود که بدون نگاه صرف به نتیجه گیری، کیفیت و سطح بازی ها را ارتقا دهیم‌. بارها دیده اید برای تماشای یک بازی لیگ ۲۰۰ تا ۳۰۰ به ورزشگاه می روند و این امر به هیچ وجه خوب نیست.

کربکندی:تنها تیفوسی ها از فوتبال ایران لذت می برند/ کی روش با وجود 7  سال حضور در ایران با مربیان کشورمان تعامل ندارد

هیچ جای دنیا نمی بینید تمرینات تیم ها به دلیل بی پولی تعطیل شود

سرمربی اسبق صبا قم تصریح کرد: یکی از مسائل مهم لیگ ما که مسئولان باید به شکل ویژه ای روی آن دقت کنند وضعیت اقتصادی باشگاه ها است. هیچ جای دنیا نمی بینید تمرینات شش تا هشت تیم لیگ در طول سال بارها به دلیل مشکلات مالی تعطیل شود.اگر نتوانیم این مسائل را حل کنیم، وضعیت تیم های ایرانی روز به روز بدتر می شود و نمی توانند به تعهداتشان عمل کنند. از طرفی پرونده های موجود در کمیته انضباطی روی هم تلنبار و اگر فیفا و AFC ورود نکنند، از سوی کمیته انضباطی ایران حکمی هم صادر شود کسی به پولش نمی رسد.

اختصاص بیشتر بودجه باشگاه ها به فوتبال به تیم های ملی سایر رشته ها ضربه می زند

او ادامه داد: باید مسائل اقتصادی باشگاه ها سر و سامان بگیرد. ایران تنها کشوری است که تمام بودجه باشگاه هایش صرف فوتبال می شود. بیشتر باشگاه های ما تنها در یک رشته فعالیت می کنند و این امر به تیم های ملی رشته های دیگر ضربه می زند.

نظم و انضباط لیگ نسبت به گذشته بیشتر شده است


کربکندی در مورد نقطه قوت لیگ هفدهم تصریح کرد: نظم و انضباط لیگ بسیار بیشتر شده است. سال های پیش شاهد بودیم اگر تیم ها می خواستند به فاصله چهار روز بازی کنند اعتراض می کردند اما اکنون به راحتی این کار را انجام می دهند. این امر نشان می دهد باشگاه ها سعی دارند با جذب بازیکنان بیشتر از آن ها در فواصل زمانی کوتاهی که بین مسابقات وجود دارد، استفاده کنند. در مجموع در سال منتهی به جام جهانی بازیکنان لیگ سعی کردند توانایی خود را به کی روش اثبات کرده و در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند.
 
کربکندی:تنها تیفوسی ها از فوتبال ایران لذت می برند/ کی روش با وجود 7  سال حضور در ایران با مربیان کشورمان تعامل ندارد

خوشبین ترین طرفداران تبم ملی هم انتظار صعود به دور دوم جهانی را ندارند


پیشکسوت فوتبال ایران درباره شانس صعود ایران از گروه مرگ جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: تیم ملی ایران در بدترین گروه ممکن قرار گرفته است و سطح توقع مردم با توجه به درکی که از فوتبال جهان دارند، پایین است. خوشبین ترین طرفداران تیم ملی هم انتظار صعود این تیم به بعدی جام جهانی را ندارند مگر اینکه با استفاده از اردوها و بازی های تدارکاتی خوب بتوانیم در این رقابت ها شگفتی ساز شویم. برای صعود باید شرایط بسیار ویژه ای را به وجود آوریم اما درصد موفقیتمان بسیار کم است.
کربکندی:تنها تیفوسی ها از فوتبال ایران لذت می برند/ کی روش با وجود 7  سال حضور در ایران با مربیان کشورمان تعامل ندارد
 

مقابل پرتغال نسبت به اسپانیا شانس بیشتری برای نتیجه گیری داریم

او ادامه داد: فوتبال قابل پیش بینی نیست و در دوره های قبلی جام جهانی دیده ایم که برخی تیم ها شگفتی ساز شده اند. امیدوارم تیم ما هم در جام جهانی روسیه شگفتی بیافریند. تیم های قدرتمندی مانند اسپانیا، پرتغال و مراکش در گروه ما حضور دارند و شاید با نتایج آنها مقابل هم و نتیجه ایران در بازی با این سه حریف معجزه آفرینی کنیم. اسپانیا جزء اصلی ترین شانس های قهرمانی است و دیدگاه من اینست که مقابل پرتغال شانس بیشتری برای کسب نتیجه داریم.

کربکندی درباره ارزیابی اش از دیدارهای تدارکاتی تیم ملی گفت: این بازی ها چندان راضی کننده نبود اما طبیعی است که کیفیت دیدار مقابل الجزایر و تونس بالاتر از تیم محلات سیرالئون باشد. درمجموع باید با تیم هایی که سبک و سیاقی مانند حریفانمان در جام جهانی دارند، بازی کنیم.
کربکندی:تنها تیفوسی ها از فوتبال ایران لذت می برند/ کی روش با وجود 7  سال حضور در ایران با مربیان کشورمان تعامل ندارد

کی روش به مربیان ایرانی توهین می کند و تنش ها بارها منجر به تعطیلی اردوهای تیم ملی شده است

او درمورد حواشی اخیری که پس از اظهارات کارلوس کی روش مبنی بر نا آمادگی ملی پوشان لیگ برتر ایران برای بازی در جام جهانی به وجود آمد، تصریح کرد: این اظهارات کی روش توهین به مربیان ایرانی است. هشت سال است که او در ایران حضور دارد اما تاکنون فدراسیون فوتبال نتوانسته است تعامل خوبی بین مربیان لیگ با سرمربی تیم ملی به وجود آورد. در کل دنیا تعامل مثبتی بین مربیان باشگاه ها با سرمربی تیم ملی وجود دارد اما متاسفانه همواره بین کی روش با سرمربیان لیگ تنش هایی وجود داشته است که این امر بارها منجر به لغو اردوهای تیم ملی شده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه کی روش ۲ بار تیم ملی ایران را به جام جهانی برده است چندان مردم نسبت به او موضع نمی گیرند اما بدترین نوع مدیریتی که در فدراسیون وجود دارد سبب می شود او به مربیان ایرانی و مربیان خارجی فعال در لیگ برتر که سازنده بازیکنان ملی پوش هستند، اهانت کند. باشگاه ها برای رشد این بازیکنان هزینه می کنند و نمی توان اهانت های کی روش را پذیرفت.

کربکندی:تنها تیفوسی ها از فوتبال ایران لذت می برند/ کی روش با وجود 7  سال حضور در ایران با مربیان کشورمان تعامل ندارد

مربیان ایرانی باید بیشتر با کی روش همراه شوند

سرمربی اسبق تیم ذوب آهن اصفهان درمورد راه ایجاد تعامل بین مربیان ایرانی با کارلوس کی روش گفت: با توجه به فاصله کوتاه تا آغاز جام جهانی دیگر زمانی برای ایجاد تعامل باقی نمانده است. این امر باید زودتر صورت می گرفت و طرفین به همفکری می رسیدند. البته مربیان باشگاهی هم باید بیشتر با کی روش همراه شوند. خیلی وقت ها می بینیم مربیان تیم های بزرگ لیگمان نسبت به سرمربی تیم ملی موضع می گیرند و با او مشکل پیدا می کنند.

او ادامه داد: فدراسیون وظیفه ایجاد این تعامل را داشت اما کی روش از روز اول ورودش به ایران خودمختار بود و هیچ وقت مربیان ما را تحویل نگرفت‌. او خودش را سوای تمام مربیان ایرانی می دانست و به همین دلیل فاصله اش روز به روز با آنها بیشتر شد.

کربکندی:تنها تیفوسی ها از فوتبال ایران لذت می برند/ کی روش با وجود 7  سال حضور در ایران با مربیان کشورمان تعامل ندارد

هیچ اراده ای برای برخورد با فساد در فوتبال نمی بینم

کربکندی درباره فسادهای حاکم در فوتبال مانند تبانی و شرط بندی بیان کرد: هیچ اراده ای برای برخورد با فساد نمی بینم. زمانیکه خودم سرمربی تیم صبا بودم، گفتم این فوتبال کثیف است اما یک نفر مرا صدا نکرد تا بپرسد کجای فوتبال ایران کثیف و ناپاک است. روزی هم که کمیته انضباطی مرا خواست به شریفی(رئیس وقت این کمیته) گفتم اگر ثابت کنید حرفم اشتباه بوده است از تمام مردم ایران عذرخواهی می کنم. البته او اعتقاد داشت ناپاکی وجود دارد اما اظهارات مرا کلی دانست. به همین دلیل سه میلیون تومان جریمه و ۲ بازی محروم شدم.

هرجا پول است فساد هم است اما مسئولان به جای برخورد با فساد فوتبال، صورت مسئله را پاک کردند

او افزود: هرجا پول است فساد هم است اما مسئولان به جای برخورد با فساد فوتبال، صورت مسئله را پاک کردند. آنها گفتند هرکسی ادعای ناپاکی فوتبال را دارد باید مدرک ارائه کند اما زمانیکه کسی رشوه می دهد، رسید نمی گیرد. عادل فردوسی پور هم برای نشان دادن فسادهای موجود در فوتبال ایران کلی توهین می شنود. با این وجود مایه امیدواری است که دستکم برنامه ای مانند ۹۰ گوشه ای از این مسائل را نمایش می دهد.

سرمربی اسبق تیم راه آهن تهران با اشاره به پاک تر بودن لیگ برتر نسبت به رده های پایین تر فوتبال ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه در لیگ برتر نظارت بیشتری صورت می گیرد کمتر نمونه های تخلف و فساد را می بینیم اما در رده های پایین تر هیچ اراده ای برای برخورد با فساد نمی بینیم. این موضوع همیت و اراده همه جانبه ای می خواهد. اگر از من و سایر افرادی که می گوییم فساد وجود دارد سوال می پرسیدند درباره ریشه های این موضوع توضیح می دادیم. زمانی می گفتم بازیکن پشت پنالتی می ایستد و آن را بیرون می زند‌. واقعا من به عنوان مربی نمی دانستم آیا او را خریده اند که نتوانسته پنالتی بزند یا اینکه برای گل کردن ضربه اش تمرکز نداشته است. همیشه نگران بودم آیا داور تحت تاثیر مسائل خاص اشتباه سوت می زند یا این امر غیر ارادی است. بازیکنی هم که از فساد بهره می برد به دلیل اینکه می ترسد پایش از فوتبال بریده شود اقدامی انجام نمی دهد.

کربکندی:تنها تیفوسی ها از فوتبال ایران لذت می برند/ کی روش با وجود 7  سال حضور در ایران با مربیان کشورمان تعامل ندارد

بزرگ ترین تیم های دنیا هم مانند سپاهان پس از چند فصل موفق دچار افت می شوند اما عامل اصلی این امر در تیم اصفهانی بی ثباتی مدیریتی و فنی است

دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره ارزیابی اش از موفقیت ذوب آهن و ناکامی سپاهان در لیگ هفدهم بیان کرد: سپاهان پس از پشت سر گذاشتن دورانی موفق که با کسب چهار قهرمانی لیگ برتر همراه بود ۲ تا ۳ فصل است که با ناکامی مواجه شده است. البته این امر در فوتبال حرفه ای دنیا هم بارها برای تیم های بزرگ اتفاق افتاده است و هیچ تیمی نمی تواند سال های متمادی در یک جایگاه خوب بماند. شاید تنها در لیگ آلمان است که تیمی مانند بایرن مونیخ پشت سرهم افتخارآفرینی می کند و قهرمان بوندس لیگا می شود.

او افزود: شاید عامل اصلی افت سپاهان بی ثباتی مدیریت و کادرفنی این تیم باشد. زمانی سپاهان با استفاده از ثبات مدیریتی و بهره گیری از مشکلات پرسپولیس و استقلال به بهترین تیم ایران تبدیل شد و سال ها در این سطح باقی ماند‌.

کربکندی خاطرنشان کرد: حضور عبدالله ویسی در ابتدای لیگ شانزدهم روی نیمکت سپاهان و استدلال او برای جوان گرایی در این تیم نتوانست توقعات را برآورده کند. در ادامه زلاتکو کرانچار که روزهای خوبی در سپاهان داشت با تعریف و تمجید فراوان جانشین ویسی شد و با همان بازیکنانی که سرمربی قبلی از آنها استفاده می کرد اواخر لیگ نتایج خوبی گرفت.

کسب رتبه یازدهم و چهاردهم برای پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ خوب نیست

سرمربی سابق تیم فوتبال سپاهان اصفهان با اشاره به تغییر فراوان در فهرست بازیکنان این تیم در لیگ هفدهم اظهار داشت: کرانچار ابتدای فصل به اشتباه ۱۰ تا ۱۵ بازیکن سپاهان را تغییر داد و این موضوع موفقیت آمیز نبود. کسب رتبه یازدهم و چهاردهم برای پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر خشم هواداران سپاهان را برانگیخت. این درحالی است که ورزشگاه نقش جهان که یکی از بهترین زمین های ایران را دارد، اکنون در اختیار شرکت فولادمبارکه است. شاید سپاهان در طول فصل برای کادرفنی و بازیکنان حتی از یک تیم مدعی قهرمانی بیشتر هزینه کرده باشد و چنین نتایجی به هیچ وجه در شان این تیم نیست.

کربکندی:تنها تیفوسی ها از فوتبال ایران لذت می برند/ کی روش با وجود 7  سال حضور در ایران با مربیان کشورمان تعامل ندارد

آرامش ذوب آهن سبب شد این چشم نواز فوتبال بازی کند و بهترین تیم نیم فصل دوم لیگ برتر شود

کربکندی درباره درخشش ذوب آهن در فصل جاری لیگ برتر بیان کرد: برخلاف سپاهان، ذوب آهن از ثبات مدیریتی بهره می برد و با حمایت اعضای هیئت مدیره این باشگاه از سعید آذری نوسان خاصی در این تیم نمی بینیم. از طرفی تغییر نکردن متوالی ترکیب ذوب آهن سبب شد این تیم در سال های اخیر ۲ دوره قهرمانی جام حذفی و سهمیه آسیا را به دست آورد. تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه ذوب آهن در کنار حضور سرمربی ای مانند امیر قلعه نویی سبب شد توقعات از این تیم افزایش یابد. تلفیق نشدن تفکرات سرمربی با بازیکنان ذوب آهن عاملی بود تا این تیم در نیم فصل اول شرایط خوبی نداشته باشد. از طرفی احساس می شد با جدایی ۲ بازیکن در نقل و انتقالات شرایط این تیم سخت تر شود اما جذب بازیکنانی مانند بختیار رحمانی و میلاد فخرالدینی در کنار تطابق تیم با اندیشه های امیر قلعه نویی سبب شد ذوب آهن برترین تیم نیم فصل دوم شود و به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. ذوب آهن هم فوتبال چشم نوازی بازی می کند و هم آرامش خوبی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۰:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
تیم ندادن به کربکندی زورش گرفت و گیر داده به کی روش.کسی نیست سوال کنه تومگه تیم داشتی ویا مربی بودی که به بدبخت بیچاره فلک زده کی روش گیردادی
آخرین اخبار