معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دانشگاه‌ها باید نسبت به مهارت‌آموزی و کارآفرین کردن دانشجویان اقدام و آن‌ها را در مسیر پژوهش در حوزه‌های مختلف قرار دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، برات قبادیان پیش از ظهر سه‌شنبه در بیست و ششمین همایش بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران به میزبانی تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان بابیان اینکه فرهنگ مشاوره در صنعت باید از طرف دانشگاه‌ها تقویت شود، ابراز داشت: یکی از مشکلات موجود در کشور نبود ارتباط مؤثر بین علم و صنعت است که با توجه به منابع خوب انسانی باید مقوله ضرورت پیوند دانشگاه‌ها و صنعت در جامعه بیش‌ازپیش نهادینه شود.

وی افزود: در انقلاب صنعتی چهارم که شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد هستیم دانشگاه‌ها باید بیش‌ازپیش برای مواجهه با این انقلاب آماده باشند که برای رسیدن به این مهم سه تفاهم‌نامه میان وزارت صنعت، سازمان علم و فناوری در دولت به امضا رسیده است.

 معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه ایران نیازمند تحول اساسی در اقتصاد دانش‌بنیان است، ابراز داشت: متأسفانه از ظرفیت مقوله تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌ها به‌درستی استفاده نمی‌شود و دانشگاه‌ها باید نسبت به مهارت‌آموزی و کارآفرین کردن دانشجویان اقدام و آن‌ها را در مسیر پژوهش در حوزه‌های مختلف قرار دهند.

قبادیان در ادامه تصریح کرد: با کلید خوردن پذیرش و جذب کارورز توسط واحدهای تولیدی و صنعتی گام نخست در راستای مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و استفاده صنعت از علم برداشته شد که در این راستا بالغ بر ۷۰ هزار دانشجو به بخش صنعت جذب شدند که قطعاً برنامه‌ریزی برای پیوند دانشگاه و صنعت در دستور کار برنامه‌ریزان قرار دارد.

وی از تعریف ۱۳۰ فرصت مطالعاتی برای پسادکتری خبر داد و افزود: با توجه به وجود پنج میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور ونبود شغل‌های دولتی باید به سمت توانمندسازی تولید و اشتغال با تکیه‌بر طرح‌های پژوهشی گام برداریم که خوشبختانه در سنوات اخیر برگزاری استارت آپ‌ها در دانشگاه‌ها با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون وزیر صنعت در دانشگاه سمنان

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.