نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تخلفات اخیر فوتبال و افشاگری ها در برنامه نود واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره فساد در فوتبال واکنش‌های متفاوتی داشتند و در این زمینه نمایندگان مردم توضیحاتی را ارائه کردند.

واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تبانی و فساد در فوتبال

  • آزادی خواه نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اینکه در گذشته بحث دلالی در تیم صبای قم صورت گرفته گفت:همانطور که بررسی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را که شاخ‌های باشگاه‌های مطرح پایتخت هستند را در دستور کار قرار دادیم و وضعیت دیگر تیم‌ها را نیز بررسی می‌کنیم. اگر تخلفی یا حرکتی صورت گرفته باشد مجلس به این موضوع ورود می‌کند و به طور حتم کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوع را بررسی و از مجرای قانونی اقدامات لازم را انجام می‌دهد. تحقیق و تفحص از باشگاه استقلال و پرسپولیس در راس کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و احتمالا هفته آینده این بحث در صحن علنی مجلس مطرح شود. البته تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها ۲ هفته است که در دستور کار قرار گرفته، اما به دلیل حجم کار در مجلس مطرح نمی‌شده است.

واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تبانی و فساد در فوتبال

  • محمد اسماعیل سعیدی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اینکه درگذشته بحث دلالی در تیم صبای قم صورت گرفته گفت: مجلس یک بار در ۲ سال پیش که خود بنده هم پیگیر بودم طرح تحقیق و تفحص را مطرح کرد و بررسی تمامی تخلفات در دستور کار ما قرار گرفته بود و ۲ سال پیش گزارش‌هایی مطرح شد که نگرانی‌های ما را از زد و بند‌های پشت پرده برخى باشگاه‌ها بیشتر کرد. اما باتوجه به اینکه مجلس نهم در خرداد سال ۹۵ به پایان رسید طرح تحقیق و تفحص پشت در صحن ماند و برای اجرا نرسید؛ لذا ما این موضوع را با نگرانی‌های زیادى را در همان زمان اعلام کردیم، اما در مورد بحث شب گذشته که در برنامه تلویزیونی هم مطرح شد، باید هم کار گروه ورزش کمیسیون فرهنگى و همچنین کمیته فرهنگى اجتماعى کمیسیون اصل ٩٠ باید ورود پیدا کرده و موضوع را بررسی کنند. به طور حتم زمانی که تخلفات صورت می‌گیرد مسئولان مربوطه به مجلس دعوت می‌شوند و با حضور آن‌ها اقدامات لازم انجام می‌شود. مجلس شورای اسلامی در چند موضوع بررسی‌های خود را انجام می‌دهد. اولین موضوع اینکه با دعوت از مسئولان از آن‌ها توضیحاتی را می‌خواهد که این اتفاق باعث آغاز پرونده می‌شود و این پرونده مراحل قانونی خود را طی می‌کند. در قدم بعدی گزارشی تهیه و به صحن علنی مجلس تحویل و در آن گزارش از مسئولان دعوت می‌شود تا با پاسخ گویی معلوم شود چه اقداماتی باید صورت گیرد. در قالب ماده ۲۳۶ مجلس شورای اسلامی کمیسیون علیه دستگاه متخلف بوده گزارشی به قوه قضاییه می‌نویسد و درخواست می‌کند پرونده‌ای تشکیل شود تا طبق قانون بررسی‌های لازم صورت گیرد. همچنین در مرحله بعدی باید مسئولان با حضور در مجلس توضیحات لازم را ارئه دهند و اعضای مجلس قانع شوند که این موضوع حل شده و یا به بحث متخلفان رسیدگی شده است.

    سعیدى گفت: نهایتا بعد از رسیدگی به گزارش در ٢ قالب به صحن ارجاع می شود که یکى در قالب گزارش کمسیون از وضعیت قراردادها و مسائل پشت پرده باشگاهها و دیگری در چهارچوب ماده ٢٣٦ خواهد بود.

واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تبانی و فساد در فوتبال

انتهای پیام/

واکنش نمایندگان مجلس به فساد در فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار