مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت:در حال حاضر ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی با ۱۵ گروه همیار در استان قزوین فعالیت می‌کند.

علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ افزود: ایجاد این پایگاه‌ها یکی از خدمات دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف، ارائه برخی خدمات مددکاری اجتماعی همچون افزایش مشارکت پذیری مردم محله، ارتقای اقتدار افراد (مقتدر سازی)، نیاز سنجی، تحلیل وضعیت و اولویت بندی مسائل و نیاز‌های جامعه به مردم محله‌های تحت پوشش خدمت رسانی می‌کند.

وارثی اضافه کرد: برگزاری جلسات آموزشی، بررسی ورفع مشکلات محله، تهیه نقشه آسیب‌ها و منابع محافظ محله‌های تحت پوشش، برگزاری همایش، پیاده روی، جشن، مسابقه، نمایش، نمایشگاه پیشگیری از ماهواره و اعتیاد از جمله اقدامات انجام شده از طریق پایگاه‌های سلامت اجتماعی است.

وی گفت: کارآفرینی، فروش محصولات افراد محله (اشتغال زایی)، پخش فیلم برای نوجوانان محله و کمک‌های نقدی و غیر نقدی به افراد نیازمند، بازدید از سرای سالمندان و منازل مددجویانی که قادر به خروج از منزل نیستند از دیگر اقدامات انجام شده این پایگاه‌ها است.

مدیر کل بهزیستی استان راه اندازی سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی را از دیگر خدمات دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: در این طرح پرسشگران اطلاعات را جمع اوری می‌کنند و آن را در اختیار برنامه‌ریزان و کارشناسان قرار می‌دهند تا بر اساس نتایج حاصله برنامه‌هایی متناسب با وضع موجود برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی تدوین و تبیین کنند.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان از دیگر خدمات دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در آن تدارک ظرفیت لازم در میان دانش آموزان برای شکوفایی استعدادهایشان در قالب فعالیت‌های گروهی تسهیل و محقق می‌شود.

وارثی اضافه کرد: در این طرح تبدیل چالش‌ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت و تقویت مهارت‌های ارتباطی و کارگروهی حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

فعالیت ۱۵ گروه همیار در بهزیستی استان قزوین

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار