سرمربی تیم ملی فوتبال ۵ نفره گفت: مراسم قرعه کشی رقابت‌های جهانی برگزار شد و ما در گروه مرگ این مسابقات قرار داریم.

فلفلی: در گروه مرگ مسابقات جهانی قرار داریم/مشکل ما نبود حریف تمرینی استجواد فلفلی سرمربی تیم ملی فوتبال ۵ نفره کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد رقابت‌های جهانی بیان کرد: رقابت‌های جهانی فوتبال ۵ نفره از ۱۷ خردادماه به میزبانی اسپانیا برگزار می‌شود و روز گذشته مراسم قرعه کشی رقابت‌های جهانی برگزار شد و تیم ملی ایران در گروه مرگ این مسابقات قرار گرفت. همگروهی با تیم‌های آرژانتین، فرانسه و کلمبیا کار را برای تیم ما سخت می‌کند و درصورتی که از گروه مان صعود کنیم به احتمال زیاد باید با تیم‌های برزیل یا انگلیس بازی کنیم.

  • در تورنمنت بلژیک شرکت می کنیم

او ادامه داد: تاکنون ۵ محله اردوی آمادگی را پشت سر گذاشتیم و ششمین مرحله آن از امروز تا ۱۲ اردیبهشت در سالن شهید هرندی با حضور ۱۰ بازیکن نابینا و ۳ دروازه بان ادامه دارد. پس از این اردو به دعوت از کشور بلژیک راهی تورنمنتی در این کشور می‌شویم تا بتوانیم عملکرد بازیکنان مان را مورد ارزیابی قرار دهیم.

  • فرصتمان برای رفع نقاط ضعف تیم کم است

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره تصریح کرد: کشور‌های ژاپن، کاستاریکا و بلژیک در این تورنمنت حضور دارند که بازی مقابل آن‌ها به ارزیابی ما از وضعیت ملی پوشان کمک زیادی می‌کند. اما تنها مشکل ما این است که پس از این تورنمنت به اندازه یک اردو زمان داریم که بخواهیم نقاط ضعف تیم را قبل اعزام به رقابت‌های جهانی برطرف کنیم.

  • مشکل ما نبود حریف تمرینی است

او در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در ایران حریف تمرینی برای تیم ملی وجود ندارد و این یکی از اساسی‌ترین مشکلات ما است چرا که نمی‌توانیم در اردو‌ها عملکرد ملی پوشان را در بازی‌های داخلی ارزیابی کنیم. البته تورنمنت بلژیک فرصت مناسبی برای ما شد که تلاش می‌کنیم به نحو احسن از آن استفاده کنیم.

  • با 10 ملی پوش راهی اسپانیا می شویم

فلفلی در مورد ترکیب اعزامی به رقابت‌های جهانی گفت: هنوز ترکیب اصلی مشخص نیست و پس از پایان اردو‌های آمادگی یک دروازه بان و دو بازیکن نابینا از لیست تیم ملی حذف می‌شوند و تیم با ۱۰ ملی پوش راهی مسابقات اسپانیا خواهد شد.

  • هنوز وضعیت کسب سهمیه پارالمپیک توکیو مشخص نیست

او در مورد تاثیر رقابت جهانی برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: همیشه مسابقات جهانی یک سهمیه برای رقابت‌های پارالمپیک داشته است، اما هنوز مسئولان برگزاری این دوره از مسابقات جهانی در این مورد صحبتی نکردند. باتوجه به اینکه در بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی فوتبال ۵ نفره برگزار نمی‌شود باید ببینیم مسئولان درباره کسب سهمیه چه تصمیمی می‌گیرند.

  • هدفمان کسب مدال در اسپانیا است

سرمربی تیم ملی فوتبال ۵ نفره کشورمان در پایان خاطره نشان کرد: برای کسب مدال به مسابقات جهانی اسپانیا می‌رویم و امیدوارم با آنالیزیکه از حریفان خواهیم داشت بتوانیم روی سکو‌های قهرمانی قراربگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار