افتتاح سه هزار میلیارد طرح و پروژه در کشوررییس جمهور گفت: تمام نیازهای کشور و کالاهای اساسی با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می‌شود.
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رییس جمهور کشورمان امروز در ورزشگاه تختی تبریز گفت:آذربایجان شرقی سرزمینی علما و شعرا، انقلابیون، سرزمین مقام معظم رهبری، سرزمین شعرای بزرگی، چون شهریار، سرزمین ستارخان، باقرخان، سرزمین باکری‌ها و شفیع زاده‌ها و سرزمین علامه هایی، چون طباطبایی،  امینی، شهید قاضی و شهید مدنی و بزرگان است.

حسن روحانی افزود:امروز یکبار دیگر می‌خواهیم پیوند جدیدی را برای ارتقا آذربایجان و سربلندی ایران ببندیم و در صدد هستیم امنیت، آرامش و پیشرفت که در اردیبهشت سال گذشته آن را و عده داده بودیم عملی کنیم.

وی گفت: ما مقتدر پای پیمان هایمان ایستاده ایم، اما اگر کسی بخواهد به پیمان ما خیانت کند بداند عواقب وخیمش شامل خود آن‌ها خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت در برابر تمام مراحل پیش رو برنامه ریزی کرده است و مشکلی نخواهیم داشت و با دست پرکفایت مردم آن‌ها را حل و فصل خواهیم کرد.

وی گفت: برای احیای دریاچه ارومیه ،فرهنگ و زبان ترکی و ارتقای ورزش و تیم محبوب تراکتورسازی به وعده‌های خود عمل خواهیم کرد.

رییس جمهور افزود: امروز به برکت دلاوری‌های سپاه، ارتش و بسیج شاهد امنیت مثال زدنی ایران عزیز هستیم و پاس میداریم امنیتی که در سایه وحدت و انسجام ملت به وجود آمده است.

 حسن روحانی گفت: آن‌ها که در کاخ سفید نشسته اند بدانند به تعهداتشان چه پایبند باشند چه نباشند دولت به نمایندگی از ملت ایران در برابر آن‌ها خواهد ایستاد.

وی افزود: هیچکس نمی‌تواند این ملت را مایوس کند و ملت ایران مشکلی پیش روی خود نخواهد داشت و همه مشکلات را حل و فصل خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت: تمام نیازمندی‌های کشور با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد خواهد شد و مردم هیچگونه نگرانی برای واردات نداشته باشند.

وی گفت:صادرات غیر نفتی ایران در فروردین ماه امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد که نوید روز‌های خوش در این عرصه برای کشور است.

 روحانی افزود: امروز در استان آذربایجان شرقی سه هزار و ۹۹۷ میلیارد تومان طرح افتتاح می‌شود و برای ۶ هزار میلیارد طرح کلنگ زنی خواهد شد که در مقایسه با سال‌های قبل افزایش ۲.۱ برابری نشان می‌دهد.

رئیس جمهور افزود: دستورات لازم در خصوص رفع مشکلات مس سونگون صادر خواهد شد و مشکل پیوند کبد در استان را با این خبر خوش که امروز اولین پیوند کبد در تبریز انجام شد به اطلاع شما می‌رسانم و امیدوارم با توجه به تلاش خیران استان گام‌های مهمی در زمینه افتتاح طرح‌های متعدد بهداشتی و درمانی در آذربایجان شرقی داشته باشیم.

وی گفت:در خصوص زبان آذری و ترکی که جزو افتخارات ایران عزیز ماست از مسئولان استان می‌خواهم که مرکز ادب و زبان ترکی را ارتقا داده و کتاب‌های لازم در این زمینه را به چاپ برسانند.

رئیس جمهور افزود:دریاچه ارومیه تعهد دولت است و دولت به تعهدات خود در زمینه احیای دریاچه ارومیه وفادار است وبیش از یک میلیارد توان طرح در زمینه احیای این دریاچه در دست اجراست و به مردم قول می‌دهیم تاپایان دولت دوازدهم به ارتفاع آب دریاچه ارومیه یک متر اضافه خواهد شد .

وی گفت:در سفر گذشته به این استان ۲۳ طرح را تصویب کردیم که ۱۸ طرح اجرا شده و پنج طرح باقیمانده نیز با توجه به وضعیت اختصاص اعتبار به تدریج اجرایی می‌شوند.

رئیس جمهور گفت: بزرگراه تبریز اهر از وعده‌های دولت است که ۵۰ درصد آن اجرایی شده و ۵۰ درصد باقیمانده است و ۱۰۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که برای باقیمانده آن نیز اعتبار دیگری پرداخت می‌شود.

وی  با اشاره به افتتاح خط آهن میانه تبریز تا بستان آباد افزود:  ادامه آن تا تبریز را نیز با تخصیص بودجه  افتتاح خواهیم کرد.

روحانی با اشاره به مشکل آب آشامیدنی در برخی از شهرستان‌های استان گفت:کمیته‌ای سه نفره متشکل از وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست این مشکلات را بررسی و نسبت به رفع آن‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری سال با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی افزود:باید برای احیای تولید داخلی تلاش کنیم و این کار را دولت در کنار مردم انجام خواهد داد.

 

انتهای پیام/ش

 

روحانی در تبریز

 

برچسب ها: حسن روحانی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
پس یعنی گرون میشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
لطفا فکری برای روستای ما هم بکن چشمه هاش خشک شده ،کشاورزی نمیخواهیم فقط کمی آب داشته باشد از تشنگی نمیریم.
Germany
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
آمریکا لیاقت معامله با ایران رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
علی گرایلی
۲۲:۰۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
مردم بدبخت .... اونموقع طرف دلار ۴۰۰۰ تومن میفرستاد و گمرک با دلار ۳۴۰۰ آزاد میکرد الان ۴۲۰۰ میفرستن ۴۲۰۰ هم گمرک آزاد میکنه ... !!!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۳۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
زنده شدن دریاچه ارومیه،فقط و فقط به خاطر بارش رحمت الهی بود ولاغیر.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۵۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
دریاچه ارومیه را خدا خالی کرده و فقط خودش می تونه پرش کنه. (هزاران نفر برای بارش باران دعا کردند اما خدا با کودکی است که کفش ندارد. مردم خودشون رو اصلاح کنند خدا اونقدر بارون میریزه که صد تا دریای ارومیه رو براحتی پر می کنه. خرج و هزینه ای هم برای بیت المال نداره)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
ما بايد افتخار كنيم كه يه شبه ارز از ٣٤٠٠ به ٤٢٠٠ ميرسه و ما را اميدوارميكنه كه نخود ولوبياي ما را با اين ارز تهيه خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
به کالاهای اساسی تعلق می گیره؟
کم کم به برخی کالا ها تعلق میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
محبوب هر ایرانی
تراکتور تراکتور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید مسئولان با نظارت بیشتر وبرسی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
مگه دریاچه ارومیه هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
مگه دریاچه ارومیه هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
دلار سه هزار تومنی رو کردند 4200
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
یه فکری برای دریاچه بکنید
China
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
خواهشمندم به فکر جوانان تحصیلکرده الان بیکار هستند هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
من که دریاچه ی ارومیه ای نمیبینم
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
من که دریاچه ی ارومیه ای نمیبینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
توروخدا به مشکالات ما کارگرا وکارمندا هم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدایا تو بزرگی.