نامزد شکست‌خورده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از رویکرد رئیس‌جمهور این کشور در قبال رسانه‌ها انتقاد کرد.

انتقاد کلینتون از رویکرد ترامپ نسبت به رسانه‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات و رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در سخنرانی اخیرا خود با انتقاد از رویکرد واشنگتن در قبال رسانه‌ها اعلام کرد تعجب‌برانگیز نیست که ترامپ درباره به زندان انداختن روزنامه‌نگاران شوخی کند.

بنا به گزارش‌ها، کلینتون در این سخنرانی درباره رئیس جمهور آمریکا گفت: اگرچه ترامپ همواره نگران پوشش رسانه‌ای خود است، رسانه‌ها را بر اساس معیارهای خود ارزیابی می‌کند. او آنها را بر اساس میزان ارائه دانش و آگاهی ارزیابی نمی‌کند، بلکه صرفا بر اساس اینکه چقدر پوشش مداوم آنها از رئیس جمهور، به او کمک می‌کند و به مخالفانش آسیب می‌زند، می‌سنجد.

نامزد شکست‌خورده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ادامه این سوال را مطرح کرد که در شرایط فعلی و با توجه انتشار اسنادی علیه ترامپ و نیز با در نظر گرفتن جدیدترین افشاگری‌ها درباره او، آیا جای تعجب دارد که او به شوخی درباره به زندان انداختن گزارشگران برای به حرف آوردن آنها صحبت کند.

روزنامه نیویورک تایمز پیشتر خاطرنشان کرده بود که این اظهارات اشاره آشکار به یادداشت منتشر شده از سوی جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی، دارد که در آن کومی گفته بود با رئیس جمهور درباره زندانی کردن گزارشگران صحبت کرده است. رئیس سابق اف بی آی به ترامپ گفته بود او مایل به یافتن کسانی است که باعث درز اطلاعات شده‌اند و این کار می‌تواند به عنوان پیامی برای سایرین باشد.  او همچنین یادآور شده بود پیگیری روزنامه‌نگاران اقدامی حیله‌گرانه است. در یادداشت کومی آمده است من درباره ارزش این کار به عنوان پیام هشداری برای سایرین صحبت کردم.

او در این یادداشت‌ها همچنین یادآور شد که ترامپ در پاسخ گفته بود این بدان معناست که جای برای زندانی کردن خبرنگاران داشته باشیم. رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا به نقل از ترامپ نوشت: آنها چند روزی در زندان می‌مانند، برای خود دوستان جدید پیدا می‌کنند و سپس برای به حرف آمدن آماده می‌شوند.

به گزارش نیویورک تایمز، نامزد سابق حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری در «جشنواره صداهای جهانی» که از سوی انجمن جهانی قلم برگزار می‌شود، به ایراد سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار