کاظمی با اشاره به اهمیت نظرات دانش آموزان در تصمیم گیری های کلان گفت:
نگاه نقادانه دانش آموزان را ارزشمند می دانیم.
 
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه مجلس دانش‌آموزی با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و جمعی دیگر از مسئولان صبح امروز در مجلس قدیم برگزار شد.

در این مراسم، کاظمی با اشاره به اینکه جایگاه مجلس دانش آموزی از سه منظر برای نظام تعلیم و تربیت اهمیت دارد، عنوان کرد: اولین بعد آن از منظر سیاسی و سازوکاری که دانش آموزان به تمرین عملی دموکراسی می پردازند، نکته بعد از نگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که تعلیم و تربیت تمام ساحتی را مورد توجه قرار می دهد.

وی با اشاره به سومین منظر اهمیت مجلس دانش آموزان ادامه داد: آموزش و پرورش علی رغم تمام مشکلات و پیامدها می‌تواند بروندادهای جامعه را عرضه کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: خوشحالیم که امروز جلوه های تعلیم و تربیت اسلامی را از جمع هایی مانند مجلس عرضه می کنیم و پیش بینی می کنیم مدیران آینده از میان چنین گروه هایی خواهند بود.

کاظمی با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار دانش آموز در مجالس و مجامع استانی حضور دارند، بیان کرد: ۱۵۰ عضو مجلس حاضر در این مراسم نماینده بیش‌از ۶۲۰هزار دانش آموز عضو شوراهای دانش آموزی هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی تصریح کرد: نگاه نقادانه این دانش آموزان به مسائل مختلف تعلیم و تربیت را ارج می نهیم و از نظرات آنها بهره کافی را خواهیم برد.

کاظمی درباره رسیدگی به ایده های دانش ‌آموزی که در مجلس بیان می‌شود،  عنوان کرد: سامانه ایده های دانش آموزی  به زودی در دبیرخانه مجلس دانش آموزی راه‌اندازی می‌شود. 

گفتنی است؛ پیش از شروع سخنرانی مسئولان آموزش و پرورش، برخی از اعضای مجلس دانش آموزی در نطق پیش از دستور به برخی چالش و مشکلات جامعه و نظام تعلیم و تربیت پرداختند.

انتهای پیام /

مراسم اختتامیه مجلس دانش‌آموزی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار