نمایشگاه آثار منتخب دوسالانه براتیسلاوا در فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته شد.

برگزاری نمایشگاهی از اسلواکی در ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی تفاهم نامه ای که برای اجرای برنامه های مشارکتی و همکاری های بیشتر، بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت فرهنگی اسلواکی امضا شده است، هفته فرهنگی این کشور با اجرای گروه موسیقی و برگزاری نمایشگاه تصویرگری در ایران در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه تصویرگری از مجموعه آثار منتخب دوسالانه براتیسلاوا در نیم قرن اخیر، با حضور معاون وزیر فرهنگ کشور اسلواکی، سفیران و هنرمندان این کشور و جمعی از هنرمندان ایرانی در گالری شماره یک نیاوران افتتاح شد.

در این نمایشگاه که 42 اثر به نمایش درآمده است، تصویرگری های فرشید مثقالی و نورالدین زرین کلک در کنار آثار دیگر هنرمندان ایرانی به چشم می خورد. با برپایی این نمایشگاه دستاوردهای دوسالانه براتیسلاوا در پنجاه سال اخیر که بخش مهمی از آن به هنرمندان ایران اختصاص دارد، در معرض دید قرار گرفته است.

لازم به ذکر است؛ در دیدار معاون وزیر فرهنگ اسلواکی با وزیر و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفتگوهایی برای برگزاری نمایشگاهی از نسخه های خطی این کشور در کتابخانه ملی انجام شد.

 نمایشگاه آثار منتخب براتیسلاوا تا پایان هفته در گالری شماره یک نیاوران ادامه دارد و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 9 صبح الی 20 شب از آثار دیدن کنند.

انتهای پیام/

نمایشگاهی از اسلواکی در ایران برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.