وزرای خارجه گروه هفت در بیانیه مشترک خود ضمن تایید پایبندی تهران به برجام، از ایران خواستند از توسعه برنامه‌های موشکی خود دست بردارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزرای خارجه گروه هفت در مواضعی مداخله‌جویانه، در نشست مشترک خود از ایران خواستند «نقشی سازنده» در منطقه خاورمیانه ایفا کند و همچنین دست از توسعه برنامه های موشکی خود بردارد.

وزرای خارجه گروه هفت با تکرار ادعاهایشان علیه کشورمان در بیانیه مشترک خود  آورده‌اند: «ما از ایران می خواهیم نقش منطقه ای سازنده ای ایفا کند و انتقال غیرقانونی فناوری موشکی خود به دیگر کشورها را متوقف کند. ما قصد داریم مقابله خود با توسعه برنامه موشک های بالستیک ایران و انتقال این فناوری به دیگر کشورهای منطقه را ادامه دهیم. ما درخصوص اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه نگران هستیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما اطمینان داریم که برنامه هسته ای ایران همواره صلح آمیز خواهد بود و این کشور با پایبندی به تعهدات خود در قبال برجام و همچنین معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای هرگز به دنبال ساخت سلاح هسته ای نخواهد بود.»

وزرای خارجه گروه هفت در ادامه بیانیه مشترک خود اعلام کردند: «ما قویاً از روند نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی بر برنامه هسته ای ایران و تایید پایبندی کامل این کشور به برجام و دیگر توافقات حمایت می کنیم. ما از تمام کشورهای عضو سازمان ملل می خواهیم با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ایفای نقش مهم و حیاتی خود همکاری های لازم را داشته باشد.»

انتهای پیام/

بیانیه گروه 7 درباره ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
فقط پایبندی ایران رو تایید می کنند .از پایبندی خودشون و آمریکا اصلا خبری نیست.این پست فطرتا دشمن بشریتند.ایشاله این سران کثیف هم یه روزی با هواپیما سقوط کنند و به درک واصل شوند. برای خدا کاری نداره.
آخرین اخبار