استاندار یزد از آمادگی کامل استان یزد برای افزایش همکاری با جمهوری گرجستان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و تجاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ زمانی قمی استاندار یزد در دیدار با یوسب چاخواشویلی سفیر گرجستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی عمیق دو کشور ایران و گرجستان گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به توسعه ارتباطات و همکاری با همه کشور‌های دنیا در چارچوب اصول و ارزش‌های خود و حفظ منافع دو طرف است.

زمانی قمی افزود: مسائل و مشترکاتی که بین ایران و گرجستان وجود داردکه این نقاط مشترک زمینه‌ساز توسعه ارتباط بین دو کشور خواهد بود.

وی با اشاره به آمادگی استان یزد در افزایش همکاری خود با گرجستان اظهارداشت: استان یزد در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری دارای پتانسیل است که پیشنهاد تشکیل هیئت مشترکی از گرجستان و استان یزد برای توسعه و رصد زمینه‌های همکاری را می‌دهیم.

استاندار یزد با بیان اینکه استان یزد جزء شش استان صنعتی کشور است، خاطرنشان کرد: ۵۱ درصد سنگ‌آهن کشور، ۵۰ درصد کاشی و سرامیک، ۲۷ درصد صنعت نساجی و ۱۵ درصد تولیدات فولاد ایران از استان یزد است که در این بین ۳۲ ماده معدنی نیز از معادن استان استخراج می‌شود.

زمانی قمی با اشاره به اینکه یزد ثبت میراث جهانی شده، گفت: در سال ۹۲ تعداد گردشگران خارجی که به استان یزد سفرکرده بودند کمتر از ۲۰ هزار نفر بود و این رقم در سال ۹۶ به ۱۲۴ هزار نفر افزایش‌یافته است.

استاندار یزد اظهار امیدواری کرد: با همکاری دو طرف زمینه ارتباط بیشتر اقتصادی، فرهنگی و گردشگری میان یزد و گرجستان فراهم شود و این سفر نقطه آغازی بر روابط گسترده بین جمهوری اسلامی ایران، استان یزد و جمهوری گرجستان باشد.

یوسب چاخواشویلی سفیر جمهوری گرجستان در ایران نیز در این دیدار، یزد را دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی کم‌نظیر و جذابی دانست و از استان یزد به عنوان قلب ایران نام برد.

یوسب چاخواشویلی با اشاره به توانمندی‌های استان یزد درزمینه‌های مختلف صنعتی، معدنی و گردشگری علاقه‌مندی کشور گرجستان را برای توسعه همکاری‌های بازرگانی و سرمایه‌گذاری در یزد خاطرنشان و برافزایش روابط و توسعه مبادلات تجاری بین یزد و گرجستان تأکید کرد.

انتهای پیام/ ا

دیدار سفیر گرجستان با استاندار یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.