همزمان با افتتاح واحد‌های مسکن مقاوم سازی شده در بخش مرکزی مرودشت ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در استان فارس افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرج الله نصیری معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس گفت: پارسال علاوه بر تسهیلات بانکی، ۱۰ میلیارد تومان تهسیلات از منابع دیگر به مسکن روستایی استان فارس اختصاص یافته و ۲۶۰۰ نفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حوزه بازسازی و مسکن روستایی سالی ۱۵ هزار واحد مسکن روستایی بازسازی و نوسازی می‌شود، افزود: تسهیلات این طرح با ضمانت زنجیره‌ای به روستاییان ارائه می‌شود.

نصیری با اشاره به ساخت مسکن برای ۱۹۷ خانوار روستایی دارای بیش از ۲ معلول در استان فارس و پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصدی این واحدها، گفت: حدود ۷۰ درصد خانوار‌ها نیز در واحد‌های مسکونی که ساخته شده ساکن هستند و امسال نیز باید برای ۱۸۱ خانوار دارای معلول خانه ساخته شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به ایمن‌سازی ۲۲۵ هزار واحد مسکونی در استان فارس، افزود: ۵۴ درصد از واحد‌های مسکونی فارس ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی شده است و مابقی واحد‌های غیرایمن نیز امسال مقاوم‌سازی خواهد شد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس تصریح کرد: بنیاد مسکن علاوه بر تسهیلات اعطایی به برخی از خانواده‌ها نیز وام‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره پرداخت می‌کند و در همین راستا سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات غیربانکی از سوی حساب ۱۰۰ امام به این خانواده‌ها اعطا شده است و ۲ هزار و ۶۰۷ نفر این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.
انتهای پیام/ر

افتتاح واحد‌های مسکن مقاوم سازی شده در مرودشت

برچسب ها: بنیاد مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار