سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ضریب متوسط کشور به ازای هر هزار نفر ۱.۷ تخت بیمارستانی و در استان ما ۱.۲ است که با شاخص کشوری فاصله داریم.

 محمد هاشمی شهری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  طبق قانون ۲۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های جنرال باید ICU باشد و تنها بیمارستانی که به این درصد رسیده بیمارستان خاتم الانبیا (ص) با ۵۲ تخت است.

وی در ادامه اظهار کرد: به ازای ایجاد هر تخت نیز به یک میلیارد تومان هزینه نیاز است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه تصریح کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی، وسعت، هم مرز بودن با دو کشوری که برنامه خاصی برای کنترل بیماری‌ها ندارند و نیز مرز آبی که امکان ورود بیماری‌ها را دارد در سه دهه اخیر بیماری‌های مختلف در استان کنترل شد و دروازه بان بیماری‌ها به کشور هستیم.

وی گفت: در طرح تحول نظام سلامت دو کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی عدالت و سلامت مشغول به خدمت رسانی است که ۱۷ هزار مورد بیمار سرپایی ماهانه به کلینیک عدالت و چهار تا پنج هزار نفر به کلینیک سلامت مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در قالب طرح تحول نظام سلامت ۲۵۴ میلیارد تومان برای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هزینه شده، گفت: در طرح تحول نظام سلامت ۵۰۰ طرح عمرانی و درمانی اجرا شد.

شهری تصریح کرد: آمار پزشکان متخصص ورودی به استان ۱۸.۵ درصد افزایش داشت و از ۲۳۰ نفر در سال ۹۲ به ۲۷۲ نفر رسید.

انتهای پیام/گ

تخت های بیمارستانی زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار