با حضور مسئولان استانی پایگاه سلامت امید در زندان مرکزی زاهدان راه اندازی شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زاهدان در این مراسم در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  تمام خدمات پایگاه سلامت شهری از جمله مراقبت بهداشتی، روانی و تغذیه ای، بهداشت دهان و دندان و مراقبت بیماری‌ها در این محل به زندانیان بند زنان و مردان ارائه می‌شود.

دکتر سیدمحمد هاشمی شهری افزود: از طریق سامانه یکپارچه بهداشت برنامه سلامت زندانیان بعد از آزادی نیز پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: تعمیم بسته‌های خدمات نوین سلامت در محیط زندان مصداق بارز پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جاست.

وی تصریح کرد: راه اندازی پایگاه سلامت در زندان و استفاده از ظرفیت خود زندانیان به عنوان رابط سلامت قابلیت ارائه به عنوان یک تجربه موفق کشوری را دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بخش زیاد زندانیان کشور جزو اقشاری هستند که در مراحل قبلی زندگی آسیب دیده اند و تلاش می‌کنیم تا آسیب‌های جسمی، روانی و اجتماعی این افراد تکرار نشود.

هاشمی تاکید کرد: همکاران بهداشتی در این پایگاه علاوه بر تلاش برای سلامت جسمی و روحی زندانیان، کمک به استمرار زندگی سالم در دوران آزادی آنان را نیز مد نظر قرار می‌دهند.

وی افزود: محیط زندان نمونه‌ای از محیط واقعی جامعه است و همکاران بهداشتی در این پایگاه علاوه بر تعمیم بسته‌های خدمات نوین سلامت در قالب طرح تحول، بیماریابی و ارایه مشاوره‌های بهداشت روان و تغذیه را با جدیت بیشتری پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/گ

افتتاح پایگاه سلامت در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار