رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان گفت: اهداف اجرای طرح رجیستری موبایل در داخل کشور تا کنون به صورت نسبی محقق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی‌محمد رحمانی‌زاده، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان بیان داشت: طرح رجیستری گوشی‌های همراه یک طرح بسیار خوب است که از قاچاق موبایل جلوگیری می‌کند و به سود اقتصاد کشور است و کمک می‌کند تا همه گوشی‌های موبایل از مجاری قانونی وارد کشور شوند و دیگر شاهد قاچاق موبایل در ایران نباشیم.

وی با اشاره به شکسته شدن انحصار واردات تلفن همراه افزود:  شاهد آن هستیم بسیاری از شرکت‌ها در کشور برای اخذ نمایندگی برندهای مختلف گوشی موبایل، درخواست دارند و این مساله باعث شکسته شدن انحصار واردات می‌شود  یعنی شاهد کم شدن قاچاق موبایل در ایران هستیم و شرکت‌های داخلی مجبور هستند تا از مجاری قانونی نسبت به واردات و خرید گوشی اقدام کنند.

رحمانی زاده بیان داشت: در اجرای طرح رجیستری اگر انحصار واردات از بین برود، قدرت رقابت بالاتر خواهد رفت و این مساله به سود مصرف کننده است اما انحصار واردات گوشی به ضرر مصرف کننده است و هیچ شرکتی نمی‌تواند با شرکت دیگر رقابت کند.

انتهای پیام/م

شکسته شدن انحصار واردات تلفن همراه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.