معاون صنایع‌دستی استان همدان گفت: صادرات صنایع دستی در مقایسه با سال 95 حدود 30 درصد افزایش داشته است.

افزایش 30 در صدی صادرات صنایع دستی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا قاسمی،معاون صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه اقدامات خوب و مثبتی در حوزه صنایع‌دستی انجام شده است،خاطر نشان کرد:سال گذشته ۱۶.۵ میلیون دلار صنایع‌دستی از استان صادر شد، افزود: این میزان صادرات در مقایسه با سال ۹۵ حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 وی ادامه داد:اکنون ما در هلند صاحب یک نمایشگاه دائمی سفال هستیم که این نمایشگاه به کمک سازمان میراث فرهنگی و اداره کل صادرات تهران راه‌اندازی شده است.

معاون صنایع‌دستی استان همدان تاکید کرد:عادل بشیری صادرکننده نمونه کشوری از شهر لالجین با شخص متولی نمایشگاه هلند که ایرانی است، ارتباط دارد،

قاسمی ادامه داد: در این نمایشگاه بخشی برای فروش سفال و چرم همدان اختصاص داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه صادرکنندگان صنایع‌دستی استان در نمایشگاه کشورهایی نظیر روم، فلرانس و غیره برای عرضه صنایع تولیدی خود حضور پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: حضور صادرکنندگان در این نمایشگاه‌ها با هزینه خودشان بوده و  کمک ما تنها در حوزه راهنمایی و حمایت‌های معنوی و هماهنگی‌های بیشتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه مقداری از فروش صادرات صنایع‌دستی استان به ویژه سفال به صورت کالاهای تزئینی سمت و سو پیدا کرده است، بیان کرد: با فروش سفال‌های تزئینی ارزش افزوده بیشتری را به دست می‌آوریم.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با تأکید بر اینکه عادل بشیری عنوان صادرکننده نمونه کشوری و استانی را دارد، بیان کرد: بشیری سالانه مقدار قابل توجهی از سفال لالجین را به کشورهای اروپایی نظیر هلند، ایتالیا و غیره صادر می‌کند.

قاسمی بیان کرد: علاوه بر سفال، چرم و مصنوعات چوبی بیشترین آمار صادرات صنایع‌دستی استان را به خود اختصاص داده است.

وی  ادامه داد: صنایع‌دستی استان همدان به کشورهای اروپایی، عراق، حوزه خلیج فارس و آذربایجان صادر می شود.

انتهای پیام/ب

30 درصد صادرات صنایع دستی در همدان افزایش داشته است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.