معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت:برای پیشگیری از بیماری های دام و طیور حمل و نقل کود باید طبق ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای انجام شود.

بخشی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛با اشاره به انتقال و جابجایی عوامل بیماریزا از طریق کود دام و طیور گفت:حمل و نقل کود باید طبق ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای انجام شود.

 

وی افزود:با توجه به اینکه برخی از عوامل بیماریزا از طریق ادرار و مدفوع دام و طیور دفع می شوند،این بیماری ها به سهولت از طریق کود تولیدی از یک منطقه به مکان دیگر منتقل می شود.

 

بخشی با بیان اینکه کلیه محموله های دام و طیور و فرآورده های مرتبط با آن ها تحت نظارت دامپزشکی قرار دارند،گفت:جابجایی و انتقال محموله های مذکور باید طبق ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی و با مجوز حمل و نقل توسط خودروهای کددار انجام شود.

 

 معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی به برخورد جدی با متخلفان حمل و نقل دام اشاره کرد و افزود:در سال گذشته  تعداد 11 هزار و 990  قطعه طیور و 3 هزار و 378 رأس دام طی 127 محموله غیرمجاز توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/غ

لزوم حمل و نقل کود طبق ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.