براثر وقوع سرما در روز‌های پایانی فروردین بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی شهرستان کاشمر وارد شد.

خسارت ۷۵۰ میلیارد ریالی سرما به بخش کشاورزی کاشمرسید ابوالقاسم موسوی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ گفت: با کاهش شدید دمای هوا در روز‌های پایانی فروردین ماه سال جاری خسارت زیادی به محصولات کشاورزی شهرستان وارد شد که این میزان خسارت در بخش‌های مرکزی و کوهسرخ بدلیل اقلیم‌های خاص آن متفاوت است.
 
وی افزود: از وقوع این سرما کشاورزان کوهسرخ حدود ۶۰۰ میلیارد ریال و کشاورزان بخش مرکزی مرکزی حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اسیب دیدند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: با توجه به مرحله فیزیولوژیکی رشد گیاه، خسارت وارده در اثر سرما در محصولات مختلف، متفاوت می‌باشد، بطوریکه ۸۰ درصد محصول آلو، به و گلابی؛ ۷۵ درصد محصول بادام و زردآلو؛ ۷۰ درصد محصول سیب، شلیل و هلو؛ بیش از ۶۵ درصد محصول گیلاس و البالو و ۶۰ درصد محصول گردوی باغداران از بین رفته است.
 
موسوی افزود: همچنین برآورد کارشناسان از میزان خسارت وارد شده به باغات انگور بخش مرکزی حدود ۱۰ درصد می‌باشد.

وی گفت: بیشترین مبلغ ریالی خسارت وارده به کشاورزان با توجه به سطح زیر کشت، به باغات بادام آبی و دیم بخش کوهسرخ بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۲۳۰۰ هکتار از باغات شهرستان زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته که در صورت خسارت ۱۰۰ درصدی مبلغی بالغ بر ۸۶ میلیارد ریال به خسارت دیده گان پرداخت خواهد شد.

موسوی با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ بیمه در بخش کشاورزی گفت: کشاورزان محترم توجه داشته باشند با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت در خصوص کمک به کشاورزان خسارت دیده در اثر عوامل طبیعی که تنها از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی انجام میگیرد؛ بیمه نمودن محصولات خود را به عنوان راهکاری برای مقابله با مخاطرات تولید و در نتیجه کاهش نوسانات درآمدی مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام//و.ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار