رهبر اقلیت سنای آمریکا سیاست‌های اقتصادی دونالد ترامپ در قبال چین را ستود و خواستار افزایش فشارها بر این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «چاک شومر»، رهبر اقلیت سنای آمریکا سیاست اقتصادی رئیس‌جمهور این کشور در قبال  چین را ستود و گفت او راه درستی را در پیش گرفته است. او همچنین گفت «دونالد ترامپ» باید به فشارهای اقتصادی خود بر چین ادامه دهد.

او در مصاحبه‌ای گفت ترامپ در روابط خود با چین، به خصوص در مورد مالکیت معنوی شرکت‌های آمریکایی، در مسیر درستی قرار دارد.

رهبر اقلیت سنا در ادامه سخنان خود ادعا کرد پکن از این که ما را در مخمصه ببیند خوشحال می‌شود.

شومر گفت راه غلبه به چین فشار اقتصادی بر تجارت این کشور با آمریکا است که برای آن‌ها مانند رگه طلا است. اگر آمریکا بتواند از طریق تجارت بر چین فشار وارد کند، ممکن است واشنگتن از مذاکرات کره شمالی مزایایی به دست آورد.

او با ستایش سیاست ترامپ در رابطه با پکن را ستود و اظهار کرد: «دیدگاه من در مورد سیاست‌های تجاری با ترامپ همسو است، هرچند با شیوه‌ای که برخی کارها را انجام می‌دهد، موافق نیستم. من دیدگاه تجاری ترامپ را بیشتر از اوبامای دموکرات‌ها یا بوش جمهوری‌خواهان می‌پسندم، زیرا ما بیشتر به چین سخت بگیریم. من امیدوارم این مسیر، مسیر حرکت ما باشد.»

رابطه تجاری میان چین و آمریکا پس از آن که ترامپ در ماه مارس افزایش 25 درصدی تعرفه واردات فولاد و 10 درصدی بر واردات آلومینیوم به آمریکا را امضا کرد، دچار تنش شد. کمی بعد رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای غیر رسمی از 60 میلیارد دلار تعرفه بیشتر بر روی کالاهای چین برای محافظت از مالکیت معنوی شرکت‌های چینی خبر داد.

چین با وضع تعرفه‌های متقابل بر روی کالاهای وارداتی از سوی آمریکا به این اقدام واشنگتن واکنش نشان داد. دولت‌های هر دو کشور یکدیگر را تهدید کردند که محدودیت‌های بیشتری اعمال خواهند کرد. در ماه آوریل، ترامپ ایده 100 میلیارد تعرفه بیشتر را در پاسخ به «انتقام‌جویی ناعادلانه» پکن اعمال کرد. رسانه‌های آمریکایی هفته گذشته گزارش دادند نماینده تجاری آمریکا قصد دارد تحقیقات خود را آغاز کند که می‌تواند منجر به محدودیت‌های تجاری جدید علیه کالاهای چینی شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار