مسئول کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ: بحث تحقیق و تفحص تداخلی با نظارت بازرس AFC از باشگاه ها ندارد اما از بیشتر شدن نظارت روی عملکرد تیم ها خوشحال می شویم.

سهیل مهدی در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره مطرح شدن بحث تحقیق و تفحص درمورد عملکرد ۱۰ سال اخیر باشگاه های استقلال و پرسپولیس در آستانه سفر ماها جان، مسئول کمیته صدور مجوز حرفه ای AFC به ایران بیان کرد: این مسائل ارتباطی به هم ندارد اما هرچه مباحث نظارتی روی عملکرد باشگاه ها بیشتر شود، خوشحال تر می شویم چراکه این امر در راستای تخریب تیم ها انجام نمی شود بلکه در جهت اصلاح امور آن ها صورت می گیرد.

او ادامه داد: بدون شک نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طریق نهادهای قانونی درباره عملکرد باشگاه ها تحقیق و تفحص می کنند. مسیر حرکت آنها هم مانند سازمان بازرسی کل کشور و AFC در جهت حرکت باشگاه ها سمت حرفه ای گری و دوری از تخلف است.

مسئول کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم ورود نمایندگان مجلس کمک می کند تا مشکلات باشگاه ها رفع شود و بدون شک فردی که خود را برای درگیر شدن با این ابهام ها مسئول می داند، راه حل هایی هم برای رفع آنها دارد.

مهدی درمورد احتمال محرومیت باشگاه ها در صورت ورود نمایندگان مجلس و نظارت مسئولان AFC روی موارد موردنظر نمایندگان اظهار داشت: بعید است چنین اتفاقی رخ دهد چراکه قرار نیست تمام جزئیات موارد مدنظر نمایندگان محترم از طریق آنها به مسئول AFC تحویل داده شود و از طرفی هر امری مسیر خود را طی می کند. به هر حال بهتر است مراجع بالاتر از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال توضیحاتی را درمورد طرح تحقیق و تفحص ارائه دهند.

او درباره شکایت جواد نکونام و کاوه رضایی از باشگاه استقلال به AFC تصریح کرد: اگر جواد نکونام و کاوه رضایی بدون طرح شکایت در کمیته تعیین وضعیت و دریافت رای این کمیته به AFC شکایت کرده باشند، طبق قاعده کنفدراسیون فوتبال آسیا به آنها اعلام می کند که ابتدا در نهادهای قضائی فدراسیون فوتبال ایران تشکیل پرونده دهند. در غیر این صورت به شکایت آنها به ترتیب در کمیته های تعیین وضعیت، انضباطی و استیناف رسیدگی و پس از آن رای نهایی صادر می شود.

مهدی خاطرنشان کرد: بازهم تاکید می کنم حضور مسئولان ممیزی AFC در ایران مانند سال های پیش انجام می شود و اینگونه نیست که مانند زمان های قدیم خانی از یک روستا رد شود و مردم آن روستا عریضه هایشان را به او تحویل دهند. طلبکاران باشگاه ها برای رساندن مستنداتشان به «ماها جان» صف نمی بندند و نمی گویند ابتدا به وضعیت مطالبات ما رسیدگی کنند چراکه باید مسیر قانونی طی شود.

او درمورد اینکه علی دایی اعلام کرده است بحث مطالباتش از باشگاه پرسپولیس را به اطلاع ماها جان می رساند،گفت: بدون شک علی دایی که جزء چهره های فرهیخته و مفاخر فوتبال ایران است بحث مطالباتش از پرسپولیس را از طریق قانونی پیگیری می کند. دایی، وکلا و مشاورانش به مسائل بین المللی اشراف کامل دارند. با او صحبت کرده ام و می دانم از چه طریقی بحث دریافت طلبش از پرسپولیس را پیش می برد.

انتهای پیام/

اظهارات مهدی درباره مطرح شدن بحث تحقیق و تفحص درمورد عملکرد سرخابی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار