با هدف استفاده بهینه از برنامه‌های سلامت وارتقای سواد سلامت دانشجویان اتوبوس‌های سرویس دانشجویی دانشگاه‌های زاهدان مجهز به کتابرانه سلامت شدند.

دکتر  سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه افتتاح این طرح در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: یکی از برنامه‌های مهم طرح تحول سلامت ارتقای سواد سلامت است که تلاش می‌کنیم با هدف ارتقای سطح سواد سلامت و فرهنگ سازی واستفاده از پتانسیل قشر دانشجو نقش ارزنده‌ای را در ارتقای شاخص‌های سلامت ایفا کنیم.

وی ادامه داد :تجهیز کردن اتوبوس‌ها به کتابرانه، فرصتی خواهد بود برای همه دانشجویان تا اطلاعات روز سلامت را فرا گیرند و به دیگران انتقال دهند.

وی ادامه داد:به منظور ارتقای سواد سلامت مردم، خصوصا مسافرین محترم اتوبوس‌های شهری در دوسال گذشته پیرو انعقاد تفاهم نامه با سازمان اتوبوس رانی قسمتی از فضا‌های داخل اتوبوس تحت عنوان کتابرانه‌های سلامت مجهز شد  تا مسافران مدت زمانی که داخل اتوبوس سپری می‌کنند به مطالعه موضوعات بهداشتی بپردازند و هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح آگاهی مردم در خصوص موضوعات مرتبط به سلامتی از طریق مطالعه رسانه‌های آموزشی است.

وی ادامه داد: برای این منظور کتابخانه‌ای کوچک متناسب با فضای اتوبوس‌های شهری تهیه و در محل مناسب داخل اتوبوس نصب شده تا انواع کتاب‌ها وکتابچه، فصلنامه ها، پمفلت‌های مرتبط با سلامت برای استفاده مردم در آن آن قرار گیرد.

گفتنی است؛:در حال حاضر ۲۵ اتوبوس مجهز به کتابرانه گردیده اند و برای هر اتوبوس دو نفر داوطلب مشخص شده که ضمن توزیع برخی رسانه‌های آموزشی بهداشتی بین مسافرین، به سوالات افراد پاسخ داده و مسئول نظارت و پیگیری در مورد خالی نشدن کتابرانه اتوبوس مربوطه می‌باشند. همچنین رانندگان اتوبوس‌ها هم به عنوان داوطلب سلامت برای همکاری و مشارکت در این طرح جذب شدند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار