معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد انگلیس در سناریوی حمله شیمیایی ادعایی علیه غیرنظامیان در دوما دست داشته است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  «فیصل مقداد» معاون وزیر امور خارجه سوریه به شبکه آی تی وی نیوز گفت:  انگلیس در سناریوی جعلی حمله شیمیایی به دوما که به ادعای غرب موجب کشته شدن ده‌ها غیرنظامی شده، مشارکت داشته است. اگر زنان و کودکان در این حمله کشته شده اند پس چرا ما آگاه نیستیم. به عقیده من، این سناریو (حمله شیمیایی ادعایی علیه غیرنظامیان دوما) یک «نمایش» است. نمایشی که قدرت‌های غربی  برای حمله به سوریه راه انداخته اند.

او افزود: من به پزشکانمان که در بیمارستان (دوما) بودند، اطمینان دارم. در آن لحظه، آن‌ها هیچ غیرنظامی که (به دلیل مسمویت شیمیایی) کشته شده باشد، ندیده اند. من به پزشکانمان اعتقاد دارم نه به تبلیغات بین‌المللی.

مقداد در حالی از گزارش پزشکان سوری ابراز اطمینان کرده است که پیش از این، سرگروه آژانس‌های کمک رسانی در سوریه مدعی شد پزشکان سوری از سوی مقامات سوریه مورد ارعاب قرار گرفتند تا از انتشار گزارش حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان خودداری کنند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه در واکنش به انتشار فیلم‌هایی از اجساد پراکنده که منتسب به حمله شیمیایی ادعایی در دوما بود نیز گفت: این اجساد یا از جای دیگری آورده شده اند یا فیلم‌ها آرشیوی هستند. آنچه مطمئنم این (فیلم‌ها) یک دروغ بزرگ تبلیغاتی بوده است.

او اظهار کرد: افرادی به رسانه‌ها اعلام کردند کودکانشان در جریان یک حمله شیمیایی کشته شده اند. باید بگویم آن‌ها را مجبور کردند چنین شهادتی بدهند.

مقداد انگلیس را  حامی اصلی گروه‌های تروریستی در سوریه توصیف کرد و گفت: آن‌ها  (انگلیس) بخشی از این توطئه علیه سوریه بوده اند.

پیش از این سفیر انگلیس در سازمان ملل، اظهارات مقامات روس در خصوص این که لندن در اجرای سناریوی جعلی حمله شیمیایی در سوریه مشارکت داشته را رد کرد و آن را «عجیب و دروغ» توصیف کرد.

غرب با طرح داستانی دروغین مدعی شد بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دستور استفاده از سلاح‌های شیمیایی را علیه مردم خودش در شهر دوما صادر کرده است(!). آن‌ها به بهانه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در دوما، بخش‌هایی از مراکز تحقیقاتی سوریه را با بیش از ۱۰۰ موشک هدف قرار دادند.

انتهای پیام/

اظهارات معاون وزیر خارجه سوریه درباره حمله شیمیایی ادعایی به دوما

برچسب ها: سوریه ، انگلیس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار