عضو هیئت رئیسه مجلس جزئیات نشست سران قوا در مجلس را تشریح کرد.

جزئیات نشست سران قوا در مجلس/بحران آب و صندوق‌های بازنشستگی از محورهای این نشست بودغلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه جلسه غیرعلنی قوای سه گانه گفت: در نشست مشترک سه قوه ابتدا هر یک از سه فراکسیون، رؤسا و اعضای آنها مطالبات مردم را بیان کردند و رؤسای قوا مباحث گسترده‌تری را عنوان کردند.

وی ادامه داد: اولین نگاه بحث در صحنه‌های بین‌المللی بود که استکبار جهانی علیه ایران ایجاد کرده، به گونه‌ای که همه کشورهای مخالف جمهوری اسلامی سرمایه‌گذاری می‌کنند که اعتماد ملت به انقلاب اسلامی را کاهش بدهند.

نماینده مردم گرمسار تصریح کرد: محور دوم بحث اقتصادی بود از جمله بحران آب و مباحثی که در زمینه‌های بانکی باید صورت بگیرد. امروزه شرایط سیستم بانکی نمی‌تواند در خدمت تولید باشد و حتی نرخ سود بانکی 20 درصد نمی‌تواند تولید خوبی به همراه داشته باشد.

کاتب ادامه داد: نکته بعدی که یکی از چالش‌های اصلی کشور است بحث صندوق‌ها است که ما نیاز داریم دولت برای صندوق‌های بازنشستگی کشور برنامه ‌ریزی داشته باشد، چرا که در قانون بودجه 97 احکامی را آوردیم که دولت بتواند ساماندهی اساسی در بحث بازنشستگی ایجاد کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: پیشنهاد مجلس امروز این بود که تیمی مسئولیت ساماندهی بازنشستگی کشور را برعهده بگیرد تا در بخش معیشت بازنشستگی تصمیم درستی بگیریم.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: مجلس ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار