رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: وجود نخاله های ساختمانی در مناطق شهری آبادان یکی از معضلات زیست محیطی است که نیاز است کارخانه بازیافت نخاله ساختمانی در این شهر احداث شود.

عبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛لی فتحی نیا رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان به مناسبت روز زمین پاک گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی و آغاز بازسازی منازل مسکونی و اداری در آبادان با انبوهی از نخاله های ساختمانی روبه رو شدیم.

وی با بیان اینکه بازیافت نخاله های ساختمانی یک فرصت است، افزود: با احداث کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی علاوه بر ایجاد فعالیت اقتصادی می توان سلامت مردم را تضمین کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: در دنیا نخاله های ساختمانی را معادن شهری می نامند، و می توان آجر، سیمان، خاک ، ماسه و انواع مصالح قابل بازیافت ساختمانی را تفکیک و بازآوری کرد.

فتحی نیا افزود: هم اکنون نخاله های ساختمانی در اطراف شهر آبادان تلمبار شده و علاوه بر لانه گزینی جانوران موذی، سگ های ولگرد و تجمع انواع حشرات، موجب ایجاد بیماری برای شهروندان می شود.

وی با بیان اینکه برای احداث کارخانه بازیافت پیگیری لازم انجام شده ، گفت: امید است شهرداری آبادان برای احداث کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی به دنبال جذب سرمایه گذار باشد.

روز جهانی زمین پاک هر ساله در 22 آوریل مصادف با دوم اردیبهشت برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می شود که نباید سیاره خود 'زمین' را فراموش کنند و باید به فکر حفظ آن باشند.

نه به کیسه های پلاستیکی به عنوان شعار امسال روز زمین پاک اعلام شده است.

انتهای پیام /د

وجود نخاله های ساختمانی در مناطق شهری آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.