نماینده سابق مجلس اهداف تصمیم ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را تشریح کرد.

رمحمدحسن آصفری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اعلام ترامپ مبنی بر اینکه تا یک ماه دیگر سفارت آمریکا به بیت المقدس منتقل می‌شود، اظهار کرد: این اقدام ترامپ در هفتادمین سالگرد نکبت بار شکل گیری رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین‌های فسطینی، در حالی انجام می‌شود که چند اهداف را به طور خاص دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: ترامپ در مورد حضور تعدادی از مسئولان آمریکایی که به عنون جاسوس کشوری قلمداد شدند، در معرض فشار افکار عمومی و رسانه‌های داخلی و مطبوعات  قرار دارد و یکی از اهدافش برای انتقال سفارت به بیت المقدس، دور کردن افکار عمومی آمریکا از این موضوع است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش روز افزون محبوبیت ترامپ در میان افکار عمومی آمریکا، بیان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد با این حرکت نظر مثبت لابی صهیونیست‌ها را جلب کند و برای انتخابات سال 2020 سبد آرای خود را تکمیل کند.

آصفری بیان کرد: این اقدام ترامپ نوعی خوش خدمتی به صهیونیست‌هاست چرا که آنان بزرگترین لابی تبلیغاتی را در آمریکا در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس مصوبه سال 1995 کنگره آمریکاست، افزود: از آن سال تاکنون این مصوبه به دلیل انسجام و اتحادی که میان کشورهای اسلامی وجود داشت، به تعویق افتاد و هیچ کدام از روسای جمهور آمریکا جرأت نکرد آن را اجرایی کند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اینکه در مقطع فعلی ترامپ جرأت اجرایی کردن این تصمیم را پیدا کرده است در واقع به دلیل انشقاق میان برخی کشورهای اسلامی و اقدامات جریان تکفیری‌هاست.

آصفری با اشاره به اینکه هفته گذشته اجلاس سران عرب در ریاض برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در این اجلاس هیچ مصوبه‌ای به عنوان موضع گیری علیه این اقدام ترامپ وجود نداشت.

وی درباره پیامدهای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس یادآور شد: مردم فلسطین اجازه نمی‌دهند در این سفارت باز بماند شاید به صورت ظاهری این سفارت منتقل شود اما قطعا مردم مقاوم فلسطین، جرأت استفاده از سفارت را به رژیم صهیونیستی و آمریکا نمی‌دهند.

انتهای پیام/

انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس طرحی شیطانی است

نزدیک‌‎تر شدن نابودی رژیم صهیونیستی با تصمیم کاخ سفید برای انتقال سفارت از تل آویو به قدس

برچسب ها: اخبار سیاسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار