مدیرکل دفتر استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح‌های اشتغال یکی از مهمترین دغدغه‌ها و اولویت‌های جمعیت روستایی در این استان است.

مدیرکل دفتر استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، با تاکید بر به نتیجه رسیدن طرح‌های اشتغال روستایی گفت: اشتغال پایدار مناطق روستایی در حال حاضر یکی از مهمترین دغدغه هاست و این موضوع در استان سیستان و بلوچستان با ۵۱ درصد جمعیت روستایی از مهمترین اولویت هاست.

سید محسن کالوندی گفت: در گذشته اعتبارات زیادی به حوزه اشتغال اختصاص یافته که منتج به اشتغال پایدار نشده است لذا باید نظارت بر طرح‌ها و پرداخت تسهیلات به گونه‌ای باشد که منجر به سوء استفاده از تسهیلات نگردد.

وی بر اطلاع رسانی عمومی و آموزش مردم برای استفاده از این تسهیلات تاکید کرد و افزود: امنیت پایدار در گرو اشتغال پایدار است و دراستان سیستان و بلوچستان که استان مرزی است این موضوع بیشتر از هر منطقه‌ای حائز اهمیت است.

کالوندی این تسهیلات را بهترین فرصت در راستای اشتغال زایی در استان عنوان کرد و بر جذب اعتبارات تاکید کرد.

مدیرکل دفتر استانداری سیستان وبلوچستان باتوجه به خشکسالی حاکم بر منطقه اولویت بخش کشاورزی را تمرکز در حوزه شیلات و بوم گردی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه طرح‌های بخش کشاورزی با محدودیت‌های آبی روبروست، بخش شیلات و گردشگری در حوزه روستایی استان ظرفیت خوبی برای جذب اعتبار دارد.

کالوندی همچنین بر حضور ذینفعان محلی برای جذب تسهیلات و اجرای طرح‌های اولویت دار در استان در این قالب تاکید کرد.

انتهای پیام/گ

اشتغال پایدار در روستاهای سیستان وبلوچستان

برچسب ها: اشتغال ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار