کشف استخوان ۹۰ هزار ساله انگشت یک انسان در عربستان به دانشمندان برای پیدا کردن ردپای اجداد انسان‌ کمک خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وی اُ اِی، فسیل یک انگشت که به تازگی در عربستان پیدا شده نشان می‌دهد چگونه انسان‌ها از آفریقا به دیگر مناطق جهان رفتند. فسیل پیدا شده در واقع استخوان انگشت میانی یک انسان بالغ است که در صحرای «نفود» در عربستان پیدا شد. آزمایش‌ها نشان می‌دهد این فسیل مربوط به ۹۰ هزار سال پیش است.

محققان می‌گویند این استخوان انگشت قدیمی‌ترین فسیل انسان نوین یا هومو ساپینس است که خارج از آفریقا و شرق منطقه شام پیدا می‌شود. همچنین محققان اعلام کردند این نخستین فسیل انسان از شبه جزیره عربستان است.

کشف فسیل ۹۰ هزار ساله‌ای که ردپای اجداد انسان‌ها را نشان می‌دهد

صحرای نفود که اکنون دریایی از سنگ است در زمان هومو ساپینس‌ها چمنزاری در کنار یک دریاچه آب شیرین بود. اجداد ما برای نخستین بار ۳۰۰ هزار سال پیش در آفریقا پدیدار شدند. دانشمندان بر این باور بودند که آن‌ها حدود ۶۰ هزار سال پیش یکبار و به طور دسته جمعی آفریقا را ترک کردند. باور بر این است که آن‌ها در امتداد سواحل حرکت می‌کردند و از ماهی و دیگر حیوانات تغذیه می‌کردند.

این فسیل جدید که ۳.۲ سانتیمتر طول دارد نشان می‌دهد این انسان‌ها خیلی پیشتر از آنچه فکر می‌شد آفریقا را ترک کرده اند. این فسیل جدید نشان می‌دهد مهاجرت اجداد ما به یکباره نبوده  و به طور تدریجی صورت گرفته است. همچنین آن‌ها فقط از کنار سواحل حرکت نمی‌کرده اند.

در کنار این انگشت فسیل حیوانات زیادی پیدا شده است و جای گزیدگی‌ها نشان می‌دهد گوشت خواران در آن منطقه زندگی می‌کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار