مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی دیر استان بوشهر گفت: سال گذشته با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ۲.۵ کیلو متر شبکه‌های فرسوده آبرسانی در ۱۰ روستای این شهرستان ترمیم و بازسازی شد.

۲.۵ کیلومتر شبکه آبرسانی روستا‌های دیر بازسازی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس جاوید گفت : این روستا‌ها با ۱۰ هزار نفر جمعیت در بخش‌های مرکزی، بردخون و آبدان قرار دارند.

وی اضافه کرد: هم اکنون بازسازی شبکه فرسوده آبرسانی شماری از روستا‌های این شهرستان در دست اجراست.

جاوید ادامه داد:این عملیات با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش مصرف آب برای جلوگیری از هدر رفت این مایع حیات و گذر از چالش و بحران آب در روستا‌ها صورت گرفته است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان دیر افزود: یکی از راه‌های کنترل مصرف آب و جلوگیری از اسراف آن، استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و تلفن همراه است که با اعتبار ۱۴۰ میلیون ریال روی ۱۴ ایستگاه پمپاژ و چاه‌های موجود شهرستان نصب و راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: همچنین نصب و راه اندازی الکتروپمپ شناور چاه‌های روستا‌های شهنیا و سجادیه و چاه شماره ۲ آبدان، سه دستگاه رفع گرفتگی شبکه‌های شهرستان به طول سه هزار و ۵۰۰ متر شبکه داخلی و واگذاری ۳۵۰ فقره انشعاب خانگی و غیر خانگی به مشترکان روستایی انجام گرفته است.

وی گفت: در زمان حاضر آب و فاضلاب روستایی شهرستان دیر به ۶ هزار مشترک خدمات رسانی می‌کند.

انتهای پیام/م

شبکه های فرسوده آبرسانی در 10 روستای شهرستان دیر ترمیم و بازسازی شد

برچسب ها: بحران آب ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.