سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کم تحرکی مشکل عمده دانش آموزان است از این رو باید آن‌ها را به سمت فعالیت‌های بدنی سوق داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  ایرج نظری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: آسیب به سلامت، سبب از بین رفتن جامعه می شود و باید همواره مسئله سلامت مورد توجه خاصی قرار بگیرد تا جامعه ای سالم و پویا داشته باشیم.

وی افزود: کم تحرکی ونداشتن فعالیت های مناسب ورزشی از مشکلات عمده دانش آموزان است و باید سعی کرد تا دانش آموزان به سمت انجام فعالیت های بدنی سوق داده شوند تا بتوانیم بسترهای لازم برای سلامت روحی و جسمی در آنان را ایجاد کنیم.

نظری عنوان کرد: اول اردیبهشت تا 7 اردیبهشت ماه به هفته سلامت با شعار پوشش همگانی سلامت برای همه، در همه جا اختصاص یافته است  و برنامه های پوشش طرح سلامت را برای فراگیر شدن از مدارس آغاز کرده ایم و برنامه های مختلفی نیز در طول این هفته برگزار می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: نواختن زنگ سلامت اولین برنامه از مجموعه برنامه های تعیین شده برای این هفته  است و پیاده روی خانوادگی، برنامه های آموزشی در صدا و سیما و به صورت بیلبوردهای شهری از دیگر برنامه های هفته سلامت است.

نظری با اشاره به اینکه تمامی مناطق محروم استان تحت پوشش خدمات فعال بهداشتی و سلامت هستند، افزود: سلامت محدود به مسائل بهداشت و درمان نیست و بسیاری موارد حاشیه ای  مانند هوای سالم، مواد غذایی سالم، کشاورزی سالم و .... بر وضعیت سلامت جامعه تاثیر می گذارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.