معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان گفت: توسعه و گسترش شاخص‌های سواد سلامتی دانش آموزان مهمترین رویکرد مجموعه تعلیم و تربیت استان است.

محمود معزی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت:  توجه به سلامت دانش آموزان، ارتقای سطح سواد سلامتی دانش آموزان و توجه به ارتقای وضعیت بهداشتی فضاهای آموزشی در سطح استان از جمله مهمترین رویکردهای مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان است و در این راه از کمک دانشگاه های علوم پزشکی سطح استان بهره می برد.

وی افزود: مهمترین شاخصه جامعه پویا و توانمند سطح بالای شاخص های بهداشتی و سلامتی آن جامعه است و آموزش و پرورش به عنوان نهادی که دارای  بالاترین مخاطب در جامعه است باید در راس برنامه های خودمراقبتی و سلامت بخشی قرار بگیرد چرا که مخاطب اصلی این نهاد دانش آموزان و آینده سازان این جامعه هستند.

معزی عنوان کرد: گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری و مراقبت در برابر بیماری های واگیر و غیرواگیر به عنوان اولین رویکرد و همچنین آموزش و توانمندسازی دانش آموزان، اولیا و همکاران فرهنگی در برابر  چالش های سلامتی به عنوان دیگر رویکرد مجموعه تعلیم و تربیت استان دنبال می شود.

انتهای پیام/م

آموزش و توانمندسازی دانش آموزاندر امر بهداشت و درمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.