آمادگی قزوین برای اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD) در استان فراهم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ علی فرخزاد در نشست کارگروه طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی گفت: بخش‌های صنعتی و کشاورزی، جاذبه‌های مختلف گردشگری، وجود مراکز علمی معتبر و تحصیل ۱۲۰ هزار دانشجو از ظرفیت‌های استان برای اجرای این طرح است.

فرخزاد اضافه کرد: قزوین به عنوان استانی نزدیک به تهران می‌تواند بسیاری از خدمات پایتخت را در حوزه حمل ونقل و بارانداز دریافت کند که تحقق این مهم به توسعه زیرساخت‌ها و اجرای طرح هایی، چون توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی وابسته است.

فرخزاد اضافه کرد: طرح جامع ترافیک شهر قزوین در مجامع مختلف کشوری تصویب و اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD) و پیش زمینه‌های آن نیز پیش بینی شده است.

وی گفت: مجوز‌های پیش بینی شده برای اجرای طرح بی آر تی و ترموای شهری از دانشگاه بین المللی (ره) تا جنوب شهر و راه آهن است که نقش مهمی در ساماندهی ترافیک و حمل و نقل عمومی قزوین ایفا می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به ویژگی‌های راه آهن قزوین، گفت: قرار گرفتن ایستگاه در مجاورت باغستان‌های سنتی که ثبت ملی شده اند هم یک جاذبه گردشگری است و هم باید برای حفظ آن‌ها در برابر توسعه شهری دقت کرد.

فرخزاد افزود: قرارگیری این ایستگاه در بافت‌های فرسوده و کم ارزش مالی از نکات قابل توجه دیگر است که با اجرای این طرح می‌توان ارزش منطقه را بالا برد.

وی در ادامه گفت: احداث مترو قزوین به هشتگرد در استان کلید خورده است که نقش بسیار مهمی در توسعه استان خواهد داشت.

انتهای پیام/

نشست کارگروه طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی در قزوین

برچسب ها: حمل و نقل ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.