اتحادیه اروپا خواستار توقف اقدامات خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی در برابر معترضان غیرمسلح فلسطینی شد

اتحادیه اروپا از ارتش رژیم صهیونیستی خواست از توسل بیش از حد به خشونت در برابر معترضان غیرمسلح فلسطینی خودداری کند.

اتحادیه اروپا خواستار توقف اقدامات خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی در برابر معترضان غیرمسلح فلسطینی شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، اتحادیه اروپا روز شنبه در بیانیه‌ای از ارتش اسرائیل خواست «از استفاده مرگبار از زور علیه معترضان غیرمسلح فلسطینی خودداری کند.»

بخش خدمات دیپلماتیک اتحادیه اروپا این بیانیه را پس از آن منتشر کرد که چهار فلسطینی، از جمله یک پسر نوجوان، در اعتراضات در مرز غزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست کشته شدند.

بخش خدمات دیپلماتیک اتحادیه اروپا همچنین در بیانیه خود تحقیقات کامل را در مورد تیراندازی نظامیان اسرائیلی به سمت معترضان خواستار شد.

مرز‌های نوار غزه روز جمعه شاهد چهارمین اعتراض گسترده هفتگی فلسطینیان بود. این اعتراضات با هدف شکستن محاصره‌ای است که اسرائیل و مصر از سال ۲۰۰۷ بر نوار غزه تحمیل کرده اند. 

به گفته مقامات بهداشت غزه، از ماه مارس تاکنون ارتش اسرائیل در این اعتراضات ۳۲ فلسطینی را کشته و بیش از ۱۶۰۰ تن را زخمی کرده است. این در حالی است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرده است حاکمان غزه تنها مقصران مرگ پسربچه فلسطینی هستند که در اعتراضات مرزی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست کشته شد.

ارتش اسرائیل در خصوص «شهادت» محمد ایوب اظهارنظر نکرده است. مقامات بهداشت غزه ابتدا سن وی را ۱۵ اعلام کردند، اما یک گروه مدافع حقوق بشر به نقل از اسناد رسمی گفت وی ۱۴ سال داشته است. ایوب یکی از چهار فلسطینی است که به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی در روز جمعه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار