در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی ساماندهی سایت دفن و پردازش پسماند اراک به تصویب رسید.

سایت پسماند اراک ساماندهی می‌شود به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی وضعیت انتقال و دفن زباله‌های شهر‌های اراک، ساوه و برخی روستا‌های این استان مورد بررسی قرار گرفت وساماندهی سایت دفن و پردازش پسماند اراک به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین مقرر شد شهرداری اراک طرح جامع مدیریت پسماند را به کارگروه استان مرکزی ارائه دهد.

در این نشست ضمن ارائه گزارشی از ادارات محیط زیست بهداشت شهرستان و شهرداری اراک و ساوه و سازمان‌های مردم نهاد، بر امحاء ایمن زباله ها، آگاهی بخشی و آموزش همگانی حقوق شهروندی تاکید شد.



۳۵ میلیارد تومان هزینه سالانه دفع پسماند توسط شهرداری اراک

بیاتیان، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک در این نشست گفت: شهرداری اراک برای جمع آوری و انتقال پسماند‌ها، ماهیانه بالغ بر ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان هزینه می‌کند که سالانه حدود ۳۵ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد.

بیاتیان افزود: با توجه به انتقال پسماند‌های حوزه بخشداری‌های مرکزی، معصومیه، ساروق، کارچان و همچنین ۱۰۳ روستای اطراف، بار زیادی بر دوش شهرداری اراک قرار گرفته است بنابراین تسریع در تکمیل سایت پردازش و پالایش پسماند به اختصاص منابع اعتباری و همکاری مجموعه استان نیاز دارد.

وی اضافه کردک متاسفانه بخشی از این اعتبارات، چندین ماه است که در حساب شهرداری کارچان بلوکه شده و به شهرداری اراک پرداخت نشده است.

فردا روز جهانی زمین پاک است و مقرر شده در ۳۵ نقطه استان مرکزی پویش مردمی جمع آوری پلاستیک راس ساعت ۱۰ صبح فردا انجام شود و در اراک این کار از ابتدای ورودی شهرک قائم اجرا خواهد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.