یک تهیه‌کننده سینما گفت: بازار فیلم اساساً هزینه‌بر است و سودی ندارد؛ به نظر من مسئولان جشنواره جهانی فجر باید بازار فیلم را تعطیل کنند.

غلامرضا موسویسید غلامرضا موسوی تهیه‌کننده سینما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در این سال ها گفت: من فکر می کنم بزرگترین اتفاقی که برای جشنواره جهانی فجر افتاده این است که از جشنواره ملی جدا شده؛ البته طبیعتاً هنوز گام‌های اولش را بر می‌دارد. جشنواره جهانی فیلم فجر، هنوز تا رسیدن به یک جشنواره مستقل زمان لازم دارد و تلاش می کند با تجربه‌هایی که به دست آورده به هدف مطلوب برسد. قطعاً این رویداد فرهنگی، هر سال به نسبت سال قبل پیشرفت‌هایی دارد اما باید در خصوص برخی از موارد تجدید نظر شود؛ به عنوان مثال بازار فیلم که اساساً هزینه بر است و سودی هم ندارد. به نظر من مسئولان برگزاری جشنواره جهانی فجر باید بازار فیلم را تعطیل کنند.

موسوی با اشاره به کمبود سالن سینما در سطح کشور با اکران فیلم خارجی موافقت کرد و گفت: ما امروز به  ۵۰۰۰ سالن سینما نیاز داریم؛ در حالیکه اکنون  حدود ۴۰۰ سالن داریم. وقتی برای فیلم ایرانی سر سالن سینما مشکل وجود دارد؛ نمایش فیلم خارجی آن هم در سالی که با نام حمایت از تولید داخلی شناخته شده است، اساسا منطقی نیست. مگر اینکه سانس های یازده شب باشد که ضرری به نمایش فیلم‌های ایرانی نزند؛ ضمن اینکه فیلم ایرانی برای اکران فوق العاده نباشد.

وی افزود: مردم هم علاقه چندانی به دیدن فیلم های خارجی ندارند؛ چون می دانند فیلم هایی که‌ اینجا نمایش داده می شوند قیچی خورده اند و حتی اگر علاقه مند به دیدن این فیلم ها باشند، می توانند آنها را در تلویزیون خانه خودشان ببینند.

موسوی خاطرنشان کرد: توصیه نمی کنم در سالی که با نام حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی شناخته شده است، فیلم خارجی را توسعه بدهیم.

انتهای پیام/

اظهار نظر یک تهیه کننده سینما درباره اکران فیلم های خارجی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار