کارشناس فوتبال گفت: اگر قرار باشد من به کمیته اخلاق بروم، پس فساد و زد وبند و پول‌های زیر میزی و هزار مسئله دیگر که در فوتبال ما وجود دارد کجا بروند؟!

خداداد عزیزی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کیفیت رقابت های لیگ هفدهم فوتبال کشور اظهار داشت: لیگ هفدهم لیگ چندان دلچسبی نبود، در فصلی که گذشت تیم های تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان که در سال های اخیر همواره از مدعیان قهرمانی بودند به دلایل مختلف شرایط خوبی نداشتند و تیم های استقلال و ذوب آهن نیز تنها در نیم فصل دوم کیفیت مطلوب فنی شان را ارائه دادند.

پرسپولیس از همان نیم فصل اول اسب خود را برای قهرمانی زین کرده بود

وی افزود: تیم پرسپولیس نیز در همان نیم فصل اول بدون رقیب اسب خود را برای قهرمانی زین کرده بود و در مجموع می توان گفت لیگ هفدهم جذابیت خاصی برای هواداران فوتبال نداشت.

کارشناس فوتبال در مورد رقابت تیم های صدر جدولی برای نایب قهرمانی در لیگ برتر گفت: تیم های سایپا، ذوب آهن و استقلال برای کسب عنوان نایب قهرمانی رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند اما به اعتقاد من بازی های باقی مانده تیم سایپا آسان تر از 2 تیم دیگر است. ضمن اینکه امسال شاهد بازی های خوبی از تیم جوان سایپا بودیم و علی دایی و شاگردانش لیاقت حضور در رقابت های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا  را دارند.

عزیزی درباره اینکه رضا غیاثی سخنگوی کمیته داوران، مدعی شده اگر خداداد عزیزی نتواند صحبت‌هایش را پیرامون اتفاقاتی که مربوط به زمان حضورش در پیام مشهد مطرح شده ثابت کند به کمیته اخلاق احضار می‌شود عنوان کرد: اولا که ای کاش غیاثی مصاحبه مرا می خواند و بدون مطالعه و عجولانه نظر نمی داد. ثانیا اگر قرار باشد من به کمیته اخلاق بروم، پس فساد و زد وبند و پول های زیر میزی و هزار مسئله دیگر که در فوتبال ما وجود دارد کجا بروند؟

وی ادامه داد: مگر غیاثی در سال 87 در کمیته داوران سمت داشته است که اینگونه نسبت به صحبت های من واکنش نشان می دهد؟ من به کسی تهمت نزدم و تنها گفتم  زمانی که در تیم پیام بودم فردی آمد و به ما گفت که 20 میلیون از شما می گیریم و کاری می کنیم بازی به سود شما به اتمام برسد. من نیز که هرگز به این مسائل اعتقاد نداشته و ندارم محترمانه ارتباطم را با این فرد قطع کردم. برای من عجیب بود که چنین پیشنهادی به ما شد و فقط خواستم جهت شفاف سازی بگویم که چنین مسائلی در فوتبال ما وجود دارد و ما باید با آن مبارزه کنیم.

استقلال با شفر به یکی از مدعیان قهرمانی آسیا تبدیل شده است

کارشناس فوتبال با اشاره به رویارویی تیم های استقلال و ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: ای کاش تیم های استقلال و ذوب آهن در این مرحله مقابل یکدیگر قرار نمی گرفتند. به نظر من استقلال با هدایت وینفرد شفر به یکی از مدعیان قهرمانی در آسیا تبدیل شده و شاید اگر در این مرحله با تیم های قطری، اماراتی، عربستانی و حتی ازبک روبرو می شد شانس بیشتری برای صعود به مرحله بالاتر داشت.

وی افزود: ذوب آهن حریف سرسختی برای استقلال است زیرا امیر قلعه نویی شناخت فوق العاده ای از این تیم دارد و همین امر کار را برای استقلالی ها سخت می کند. ضمن اینکه ذوب آهن در رقابت های لیگ برتر نیز مقابل استقلال بسیار خوب بازی کرد و در نیم فصل دوم نیز عملکرد درخشانی داشته است.

عزیزی همچنین در مورد شرایط تیم های ته جدولی اظهار داشت: در حال حاضر تیم سیاه جامگان به لیگ دسته اول سقوط کرده و سقوط تیم نفت تهران نیز تقریبا قطعی شده است. البته ما امیدواریم با حمایت مسئولان، سیاه جامگان دوباره به لیگ برتر بازگردد. در ضمن من از ماندن تیم سپیدرود رشت در لیگ برتر بسیار خوشحال شدم، علی کریمی یکی از اسطوره های فوتبال ایران است و من خوشحالم که او توانست تیمش را در لیگ برتر حفظ کند.

رقابت تیم های لیگ یکی برای صعود به لیگ برتر فشرده است

وی درباره رقابت شدید تیم های لیگ یکی برای صعود به لیگ برتر عنوان کرد: در رقابت های لیگ دسته اول صعود تیم نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر تقریبا مسجل شده و تیم های فجرسپاسی شیراز، خونه به خونه بابل و نساجی مازندران رقابت بسیار نزدیکی برای لیگ برتری شدن دارند. اگر خونه به خونه در 2 بازی حساس باقی مانده بتواند برابر حریفان پیروز شود به لیگ برتر صعود می کند اما در صورت لغزش خونه به خونه، تیم فجرسپاسی با تفاضل گل راهی لیگ برتر می شود، هر چند نساجی مازندران نیز شانس بالایی برای لیگ برتری شدن دارد.

عزیزی در پایان با اشاره به حواشی به وجود آمده پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه گفت: من زیاد در جریان این حواشی نیستم اما باید بگویم که ما برندهای داخلی خوبی هم داریم که در آینده می توانیم برای تهیه لباس تیم ملی با آنها قرارداد امضا کنیم. انتظار می رود فدراسیون فوتبال بهترین لباس را برای تیم ملی فراهم کند تا آبروی تیم ملی در جام جهانی خدشه دار نشود.

 انتهای پیام/

اظهارات عزیزی درباره فساد در فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار