وزیر کشور گفت: امسال مهمترین اولویت وزارت کشور رضایت مندی مردم ، امنیت، قانون گرایی، امید آفرینی، مبارزه با فساد اقتصادی و رانت است.

رضایت مندی مردم و امنیت از اولویت های وزارت کشور استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز شنبه (1 اردیبهشت) در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید با بیان این که سال گذشته را با همه فراز و نشیب ها با موفقیت پیش بردیم، افزود: در حال حاضر فعالیت های مختلفی با تبلیغات و بزرگنمایی و فریبی که در برخی رسانه ها و محافل سیاسی یا از سوی افراد و اشخاص انجام می شود که تلاش مشترک آنها ایجاد نارضایتی است.

وی ادامه داد: ایجاد امنیت از موضوعاتی است که مورد توجه ویژه ما است، امنیت نظامی و انتظامی در مرزها نیز از اولویت بالایی برخوردار است و تلاش داریم کماکان با قدرت این حوزه را حفظ و تقویت کنیم.

وزیر کشور مبارزه با فساد اقتصادی و رانت را از دیگر اولویت ها برشمرد و گفت: بدون تبلیغات گسترده و گسترش اتهامات باید موضوع اصلی این مسئله باشد و با توجه به دغدغه مردم باید تلاش کنیم ریشه های فساد در سیستم اجرایی را از بین ببریم.

رحمانی فضلی افزود: گذشته از توصیه های اخلاقی و دینی مهم این است که همه موضوعات را در چهارچوب قانون عمل کنیم و اگر دستگاه های اجرایی براساس قانون عمل کنند، مشکلات حل می‌شود.

وی به امید آفرینی و ایجاد نشاط در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: جامعه با امید می تواند انگیزه حرکت داشته باشد و با هدایت ها و حمایت های رهبری و دولت همه مشکلاتی را که دشمنان طراحی می کنند با انسجام و همدلی تبدیل به نشاط و امید و کارآفرین در مسیر پیشرفت می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حوزه منطقه ای و بین المللی مباحث داخلی موثر است ، گفت: در حوزه سیاسی بزرگترین حادثه انتخابات بود که با تلاش همه دستگاهها و همت مردم ولطف خداوند با شکوه وباقدرت از منظر قدرت سیاسی قانونی و سالم برگزار شد.

رحمانی فضلی افزود: در حوزه امنیتی اتفاقات در مناطق مرزی و بحث تروریست ها و داعش و عبورهایی که از مرز اتفاق افتاد به همت نیروهای امنتی و فعالیت خوب شورای امنیت در مجموع با دو حادثه ورود تروریست های داعش به مجلس و حوادث دی ماه مقداری چهره کشور را خدشه دار کرد، اقدامات قابل قبول بود.

وی ادامه داد: مهم این بود که تلاش شد در حوادث با کمترین هزینه اجتماعی مسایل مدیریت شود و کماکان در منطقه از نظر امنیتی در شرایط مطلوبی قرار داریم .

وزیر کشور با اشاره به حوزه طبیعی گفت: مهمترین آن زلزله کرمانشاه بود که با همکاری همه دستگاهها به نحو احسن مدیریت شد و تلاش داریم اقدامات لازم نیز در این منطقه انجام شود.

رحمانی فضلی افزود: در حوزه اجتماعی مسایل با جدیت در حال پیگیری است و درک مشترکی در همه دستگاهها در این زمینه وجود دارد..

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی به رغم اینکه در برخی از روزها 50 تجمع و اعتراض موسسات مالی را داشتیم و نوسانات ارزی اخیر هم بود ولی هزینه اجتماعی زیادی نداشت و با تدبیر مدیریت شد.

وزیر کشور با بیان اینکه در سال جاری نیز با موضوعات مختلفی مواجه هستیم ، گفت: در مباحث اقتصادی باید استاندارد در کاهش نوسانات تلاش کنند و هرگونه کم کاری و کوتاهی در حوزه اقتصادی ، اثرات آن در حوزه اجتماعی و سیاسی و امنیتی خواهد بود.

رحمانی فضلی افزود: با توجه به خشکسالی، عوارض آن را در حوزه اجتماعی شاهد خواهیم بود و باید برنامه دقیقی در این زمینه انجام دهیم و مدیران مسایل را بخشی نگاه نکنند.

وی اضافه کرد: در حوزه تبلیغات رسمی و غیر رسمی با موضوع مایوس کردن مردم مواجه هستیم . به نفع هیچ کس نیست که نارضایتی ایجاد کند و مردم را به کف خیابان بیاورد چرا که همه ضرر خواهیم کرد.

وزیر کشور اظهار داشت: در بخش امنیت که از اصلی ترین موضوعات است باید تلاش شود تا در آرامش کارها به پیش برود و تهدید وتجمع وبهانه جویی در راستای منافع ملی نیست و باید پاسخگو باشیم.

رحمانی فضلی گفت: اگر می خواهیم مردم نگاه ناکارآمدی و ناتوانی داشته باشند همه زیر سئوال خواهیم رفت واین خط تبلیغی دشمنان است که دولت را در مقابل مشکلات مردم ناکارآمد جلوه دهند و به گونه ای مطرح کنند که انگار به گره کور برخورد کرده ایم و نمی توان آن را حل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار