نماینده مردم کرمان وراور درمجلس گفت: باید جلو سونامی دیابت در کشور وجامعه را گرفت.

سونامی دیابت را جدی بگیریمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ دکترزاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در دیدار با انجمن حمایت از بیماری‌های دیابتی عرفان سلامت گفت:باید با آموزش و پیشگیری فراگیر در کشور جلوی سونامی دیابت را گرفت چرا که جمعیت آن رو به افزایش است.

وی افزود:طبق اطلاعات وارد شده بیش از ۵ میلیون نفر سنین بین ۲۰ تا ۶۰ سال دچار بیماری دیابت هستند و در ده سال آینده به بیش از ۹ میلیون نفر می‌رسد که واقعا نگران کننده است.

زاهدی گفت: ۱۰ درصد، از ۵ میلیون نفر بیماران دیابتی سالم هستند وبقیه دچار ضایعات کم وشدیدی هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: در ایران بعد از قطع عضو در تصادفات، دیابت بیشترین قطع عضو را دارد که واقعا اسف بار و نگران کننده است.

زاهدی گفت: باتوجه به اینکه یکی از راه‌های آگاهی و اطلاع رسانی از متوجه شدن بیماری‌های دیابتی برنامه‌های غربالگری و تست دیابت است، مقرر گردید طی نامه‌ای کتبی به وزیر بهداشت اعلام تا این برنامه‌ها در مدارس اجراشود و جلوی شیوع آن را گرفت.

وی افزود: باتوجه به اینکه بعضی بیماران توانایی پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند و خیریه هم بودجه زیادی ندارد مقرر گردید به زودی جلسه‌ای با پزشکان، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها گرفته شود تا درماه تعدادی ازاین افراد را به صورت مجانی تحت درمان قرار گیرند.

انتهای پیام/ح

جلوی افزایش دیابت را بگیریم

برچسب ها: اخبارسلامت ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار