رئیس کمیسیون حقوقی گفت: ایرادات شورای‌نگهبان درباره پالرمو را همراه با نامه‌ای برای روحانی ارسال کردم.

ارسال نامه‌ به رئیس‌جمهور برای دریافت ترجمه صحیح پالرمو و برخورد با متخلفان احتمالیالهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ایراد ترجمه‌ای لایحه کنوانسیون پالرمو، گفت: شورای نگهبان این ایراد را به همراه دیگر اشکالات از این مصوبه به مجلس ارسال کرده است.

وی ادامه داد: بنده هفته گذشته ایرادات شورای نگهبان را همراه با نامه‌ای برای رئیس جمهور ارسال کرده و درخواست ترجمه صحیح،‌ رسمی و قانونی این لایحه از سوی دولت را داشتم.

ملکشاهی تأکید کرد: همچنین در این نامه از رئیس جمهور خواسته‌ام تا اگر زیر مجموعه وی در جریان ترجمه این کنوانسیون کوتاهی انجام داده است با صلاحدید خود برخورد کند.

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مجلس پیش از این متوجه ترجمه اشتباه لایحه پالرمو نشده بود، اظهار کرد: هیچ‌گاه این شبهه ایجاد نشده و به متونی که دولت در لوایح خود برای مجلس ارسال می‌کند، اعتماد داشته‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ دولت اکنون باید ترجمه صحیح را برای ما ارسال کند زیرا این مسئله بسیار مهمی است.

ملکشاهی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه آیا براساس درخواست برخی نمایندگان این لایحه از ابتدا بررسی خواهد شد، گفت: خیر، تنها ایرادات شورای نگهبان در صحن علنی و کمیسیون حقوقی قضایی بررسی، اصلاح و تصویب می‌شود تا نظر این شورا تأمین شود.

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی تأکید کرد: دولت از ابتدا می‌خواست تا این کنوانسیون هرچه سریع‌تر در مجلس بررسی و تصویب شود، اما با این اشتباه خودشان موجب تأ‌خیر شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
هرچه زودتر با متخلفان برخورد جدی شود
آخرین اخبار